Článek
A to přesně v momentě, kdy zadupnete pedál plynu do koberečku a jeho 300 plnokrevníků zabere plnou silou, auto nekompromisně vystřelí vpřed, přetížení vás zamáčkne do sedačky a gravitační síla vám zaklekne na hruď. Motor hlasitě basuje a sání syčí jako stíhačka, podvozek je přilepený k asfaltu a Leon letí okreskou zběsilým tempem.
Pak ostré brzdy, které vás pověsí do pásů, ostře zatočit, přední kola se hned zakousnou do stopy a Leon hladce proklouzne vinglem, pak zase plný plyn, až vám ta síla zatahá za volant, drtivá akcelerace, stíhačkové svištění a práskání do výfuku, tlak na hrudi a zpocené dlaně. Jo, takhle chutná rychlost!
Rychlost mají všechny Cupry v srdci, ale Leon je přeci jen největší sportovec – je kompaktní, nízký a sedíte skoro až u země, takže řeže zatáčky jako břitva ostřená laserem, a působí ještě o chlup rychleji, než naznačuje parametr zrychlení na stovku za 5,7 sekundy a maximální rychlost 250 km/h. Je to pravá okresková řízená střela.
Je z čeho vybírat
Modelová nabídka Cupry rychle roste. Všechno začalo u SUV Ateca, ke kterému se brzy přidal crossover Formentor, první vlastní model značky. Následoval nový Leon ve verzi hatchback a kombi Sportstourer. Příštím přírůstkem bude elektromobil Born, na elektrické vlně přisviští také crossover Tavascan.
Ale umí také ukázat svou méně nazlobenou tvář, to když ho přepnete do komfortního jízdního režimu, který celé auto hezky vyklidní – řízení vám zlehkne v dlaních, motor přestane burácet jako na lesy a adaptivní podvozek povolí zatnuté svaly. Najednou se divoká Cupra Leon promění v pohodáře, se kterým je radost jezdit každý den do práce nebo podnikat dálkové dálniční přelety.
Navíc s ní po cestě naděláte spoustu parády! Už výchozí Seat Leon je hodně pohledné auto, ale po designové kúře Cupra, která kromě bodykitu a 19palcových kol zahrnuje také nádherný matný modrý lak Petrol a spoustu vkusných prvků v barvě mědi, vypadá prostě parádně. K tomu samozřejmě dostanete ty nemodernější vychytávky jako dotykový infotainment s širokou mobilní a online konektivitou, náladové osvětlení nebo zástup jízdních asistentů.
Možnost volby
Cupra nabízí svůj Leon jako krátký hatchback nebo dlouhý Sportstourer, výběr z motorizací začíná na 204 koních (plug-in hybridní verze e-Hybrid), pokračuje přes 245 koní (silnější verze e-Hybrid nebo 2,0 TSI) a končí u 300 koní (hatchback s pohonem předních kol), resp. 310 koní (kombi Sportstourer s pohonem všech čtyř kol). Až si zvolíte verzi a motorizaci, můžete překročit k individualizaci a volbě výbavy – ale pozor, z délky seznamu volitelných prvků se vám může zatočit hlava! Budete však mít jistotu, že vám výsledné auto dokonale sedne – totéž ostatně platí i pro ostatní modely značky Cupra.
A podle stejného receptu jsou „upečené“ všechny modely Cupra. Skvělý technický základ, k tomu koňská dávka rychlosti a velká porce stylu. Zákazníci na to slyší a Cupra po mírně rozpačitém startu (světu chvíli trvalo, než mu došlo, o co vlastně Cupře jde) vystřelila do nebe – vydatně jí v tom pomáhá bestseller Formentor, který navíc již brzy dorazí ve vrcholné verzi VZ5 se 400koňovým pětiválcem, a stane se tak ozdobou celé nabídky. Už se nemůžeme dočkat… co vy?