Hlavní obsah

Tesla v Top Gearu pořádně potrápila i silnější soupeře

Foto: Tesla

Tesla Model 3

Elektromobilitě se hodně lidí stále směje. Myslí si o ní, že je zbytečná, pomalá a vlastně nezajímavá. Už jsme slyšeli i fakt, že ji chybí šťáva, síla a emoce. No, podle toho, jak dopadl sprint Top Gearu, kde jednu z hlavních rolí hrála elektrická Tesla, si tedy nejsme tím vším vůbec jisti.

Článek

Ať už se nám to líbí nebo ne, elektromobilitě se prostě nevyhneme. Automobilky ji nabízejí jako na běžícím pásu, úřady se ji snaží protlačit, jak jen umí a dle toho, co vidíme všude kolem sebe na silnicích, už i zákazníci jí začínají přicházet na chuť. Není se tedy co divit, že se elektromobil, konkrétně Tesla Model 3, dostal i do tak benzinem nasáklého pořadu, jakým je Top Gear. A než se začnete znechuceně odvracet, vydržte! Model 3 totiž zatraceně hodně překvapil!

Za jeho volant se posadil Chris Harris, standardně milovník všeho, co jen trochu připomíná výkonná auta, a hlavně skvělý šofér. Doporučujeme vám najít si jeho YouTube kanál a prohlédnout si některá videa, ve kterých ukazuje, jak umí řídit a jak moc má auta rád. Mimochodem, obzvlášť Porsche mu hodně sedí! Ovšem tentokrát se posadil do Tesly, aby zjistil, jestli je schopna alespoň udržet krok se svými benzinovými, a dle zvukových projevů notně rozzuřenými, soupeři. Nezapomněl zmínit, že ačkoliv proti ní stojí vpravdě velmi výkonná auta, Tesla má jednu velkou výhodu. Točivý moment i výkon má k dispozici okamžitě, bez prodlevy při roztáčení turba nebo samotného motoru.

A o jakých soupeřích zde mluvíme? Prvním je Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, kterou pohání dvěma turby přeplňovaný šestiválec o výkonu 510 koní a s točivým momentem 600 Nm. Druhým je BMW M3, které pohání řadový šestiválec o výkonu 431 koní a točivém momentu 550 Nm. Třetím do téhle rychlé party je Mercedes-AMG C63 S poháněný motorem 4,0 litru V8 Biturbo, jehož výkon je 503 koní a točivý moment 650 Nm.

A vedle nich Tesla Model 3. Vypadá to celkem úsměvně, ale jde o verzi Performance, což znamená výkon 450 koní a točivý moment 638 Nm. A jak už jsme řekli, žádná prodleva! Nezapomeňte, že soupeři pracují se zdlouhavým přeplňováním! Není se tedy co divit, že ze startu Tesla vystřelila jako šíp a nechala všechny za zády. A nechala je tam i po několika dalších ujetých metrech! Jak to nakonec dopadlo?  Neprozradíme, podívejte se na video výše...

Načítám