Hlavní obsah

Tesla Model S P100D je nejrychlejší sériovkou na světě

Foto: Archiv Garáž.cz

Velkohubý titulek? Zajisté, ale ona to nakonec bude pravda, pokud vyškrtnete ze hry o největšího ohaře malosériovky, a to včetně těch co vyrobí tisíc aut. Elon Musk je nepovažuje za masovky. Teslu ovšem ano.

Článek

Je to samozřejmě hra s čísly a pečlivě promyšlený marketing, který má odvést palcové titulky směrem k rekordům a technologickým pokrokům, nikoliv finančním trablům a odsouvání výroby Modelu 3. Jenže kdo by téhle návnadě odolal, když P100D nabízí za 135 tisíc dolarů nejen podstatně vyšší dojezd, ale především svižnější svezení v již proslulém Ludicrous módu. Nebudeme vás dlouho napínat, z nuly na stovku se velký sedan rozletí za 2,5 sekundy. Ne, není to překlep, skutečně je to 2,5 sekundy - tj. stejně jako v případě LaFerrari, Veyron Super Sport nebo třeba GT-R Nismo. To už je fyzicky tak brutální akcelerace, že vám to hne s plotýnkami, pokud se správně nezapřete. A my bychom ji samozřejmě chtěli někdy zažít. A možná i v Modelu X, který zvládne stejnou rychlost za 2,9 sekundy. Majitelé P90D si mohou upgrade na stovku zaplatit - za dvacet tisíc dolarů jim v Tesle prohodí vnitřnosti a odznáčky. Ničím jiným se ostatně devadesátka od stovky neliší.

No a pak je tu ten dojezd. Tesla uvádí u novinky dojezd 507 kilometrů, což je popravdě srovnatelné s některými benzíňáky. Podstatně pomalejšími benzíňáky, chtělo by se říct. Pořád tu ještě nemáme rychlodobíjení tak, jak bychom si ho představovali pro bezbolestné každodenní použití a budování sítě supernabíječek pro Teslu by také mohlo být rychlejší, ale Muskovi nikdo nemůže vyčítat, že se nesnaží. Z nuly na stovku za 2,5 sekundy. Řekněte si to nahlas. Vyslovení té věty by vám mělo zabrat přesně tolik času, kolik nejrychlejší Tesla potřebuje k tomu, aby na většině amerických dálnic překročila rychlostní limit.

Načítám