Hlavní obsah

Tesla Model 3 si odnáší z nárazového testu maximální známku

Foto: IIHS

Tesla Model 3 po nárazu na stranu řidiče s malým překrytím

Mezi všemi otázkami, které se vznáší nad Teslou, její budoucností a kvalitou, pochopitelně vystupuje i bezpečnost. Když už má Model 3 podle Tesly přesadit část běžných motoristů do elektrických aut, bude při tom dostatečně bezpečný? Už dva testy potvrdily, že zcela očividně ano. Dva měsíce staré hodnocení od Euro NCAP teď doplňuje i americká společnost IIHS.

Článek

Zatímco v červenci dostala Tesla od Euro NCAP špičkových pět hvězdiček, americká iniciativa Insurance Institute for Highway Safety (Pojišťovací institut silniční bezpečnosti), potvrzuje evropské testování nejvyšším možným oceněním Top Safety Pick+.

Model 3 se tak stává vůbec prvním autem Tesly, které na takové ohodnocení dosáhlo, a zároveň druhým čistě elektrickým vozem. První elektromobil, který si od amerického institutu odnesl bezpečnostní štempl Top Safety Pick+, byl před nedávnem Audi E-Tron.

A co musí auto při nárazovém testu splňovat, aby dostalo nejvyšší známku? Hodnocení americké a evropské bezpečnostní instituce je hodně podobné, ale v provedení i vyhodnocování testů se drobně liší. Vůz musí mít hodnocení „Good“ v čelním nárazu s velkým i malým překrytím na řidičovu stranu, a s malým překrytím na stranu spolujezdce. Stejnou známku musí dostat i při hodnocení bočního nárazu, při testování zatížení střechy a při hodnocení ochrany hlavy pasažérů. Po stránce aktivní bezpečnosti pak musí obdržet vysoké hodnocení za čelní protikolizní asistent a za světlomety.

Na videa ze tří nárazových testů se můžete podívat přímo zde! Jde o čelní náraz s velkým a malým překrytím, a o boční náraz.

Hodnocení Tesly Model 3 bylo po všech stránkách veskrze velmi dobré. Protikolizní asistent byl spolu se světly hodnocen na výbornou a dobře si elektromobil vedl i při samotných nárazech. Tuhost karoserie je solidní, airbagy zafungovaly všude přesně tak jak měly a jediná výtka směřuje k nárazu na řidičovu stranu s malým překrytím. Při něm se přední část rámu dveří posunula o 20 centimetrů, což znamenalo střední riziko poranění levé nohy řidiče. Žádná jiná zranění však nehrozila.

A pokud vás bourající tesly baví, dejte si i video z evropského nárazového testu Euro NCAP.

Načítám