Článek
Zatímco v červenci dostala Tesla od Euro NCAP špičkových pět hvězdiček, americká iniciativa Insurance Institute for Highway Safety (Pojišťovací institut silniční bezpečnosti), potvrzuje evropské testování nejvyšším možným oceněním Top Safety Pick+.
Model 3 se tak stává vůbec prvním autem Tesly, které na takové ohodnocení dosáhlo, a zároveň druhým čistě elektrickým vozem. První elektromobil, který si od amerického institutu odnesl bezpečnostní štempl Top Safety Pick+, byl před nedávnem Audi E-Tron.
A co musí auto při nárazovém testu splňovat, aby dostalo nejvyšší známku? Hodnocení americké a evropské bezpečnostní instituce je hodně podobné, ale v provedení i vyhodnocování testů se drobně liší. Vůz musí mít hodnocení „Good“ v čelním nárazu s velkým i malým překrytím na řidičovu stranu, a s malým překrytím na stranu spolujezdce. Stejnou známku musí dostat i při hodnocení bočního nárazu, při testování zatížení střechy a při hodnocení ochrany hlavy pasažérů. Po stránce aktivní bezpečnosti pak musí obdržet vysoké hodnocení za čelní protikolizní asistent a za světlomety.
Na videa ze tří nárazových testů se můžete podívat přímo zde! Jde o čelní náraz s velkým a malým překrytím, a o boční náraz.
Hodnocení Tesly Model 3 bylo po všech stránkách veskrze velmi dobré. Protikolizní asistent byl spolu se světly hodnocen na výbornou a dobře si elektromobil vedl i při samotných nárazech. Tuhost karoserie je solidní, airbagy zafungovaly všude přesně tak jak měly a jediná výtka směřuje k nárazu na řidičovu stranu s malým překrytím. Při něm se přední část rámu dveří posunula o 20 centimetrů, což znamenalo střední riziko poranění levé nohy řidiče. Žádná jiná zranění však nehrozila.
A pokud vás bourající tesly baví, dejte si i video z evropského nárazového testu Euro NCAP.