Článek
Díky zmáknutému marketingu pořád ještě stíhá Tesla držet image úspěšné a vizionářské firmy, ale její proměna z malosériového výrobce v masovku bude přeci jen obtížným porodem. A vědí to všichni, kdo sledují zákulisí a nenechávají se omámit jen opulentními prezentacemi a tiskovkami Elona Muska. Tesla Model 3 má spasit svět, ale než se tak stane, musí Tesla především vytrvat a spolehnout se na své akcionáře a investory. Momentálně totiž opět vykazuje ztráty a je pozadu s počtem vyrobených kusů. Letos jich chtěl Musk dodat devadesát tisíc, ale za prvních šest měsíců je jich necelých třicet tisíc. A to by prý chtěl za dva roky vyrábět půl milionu. Sliby chyby, ale pro získání respektu se prostě musíte ohánět velkými čísly. Důležité je, aby vám to vyšlo.

Muskovy plány jsou samozřejmě ještě smělejší a přes některé nepříliš hezké výsledky v testech spolehlivosti stávajících modelů, se na nové Tesly pořád stojí fronta. A na cestě už je prý i elektrická dodávka a možná i náklaďák. Elon Musk musí jen doufat, že ta vlna nadšení nepoleví do chvíle, než skutečně nová Gigatovárna bude stát a chrlit vozy i baterky, které jeho plán potřebuje. My bychom si momentálně asi nevsadili, jak to celé dopadne - podobné ambice totiž nikdo z fachmanů za poslední dvě dekády neměl.
Je pravda, že Tesla zvládla mj. "probudit" velké automobilky k tomu, aby něco v oblasti elektromobilů dělaly. Sama ale zdaleka není v takové kondici, aby jeden z technických šéfů mohl zbytek výrobců častovat tím, že vyrábějí spotřebiče a nikoliv auta. Je jasné, že tyhle výkřiky do tmy jsou jen součástí promyšleného PR, ale kdo se směje naposled, ten se směje nejlíp. A pozice Tesly ještě zdaleka není tak jistá, aby mohla podobná velkohubá prohlášení pronášet s klidnou myslí.