Článek
Jenže teď se o Cybertrucku mluví negativně a ve smyslu, který by mohl znamenat opravdový problém. Německý magazín Der Spiegel totiž zveřejnil vyjádření Stefana Tellera, experta na automobilovou bezpečnost z certifikační skupiny SGS-TÜV Saar GmbH. Podle něj je za současného stavu nemožné, aby byla Tesla Cybertruck homologována pro provoz v zemích EU.
Zatímco v Americe si automobilky schvalují auta pro silniční provoz prakticky samy, a zejména u lehkých užitkových pick-upů je homologace výrazně snazší, v Evropě musí auto splňovat přísnou sadu regulací, týkající se bezpečnosti. A právě těmto regulacím nemůže Cybertruck dostát, aniž by Tesla provedla „silné modifikace samotné základní struktury“. Teller dále dodává: „Samotnou koncepcí Tesla odporuje základní bezpečnostní koncepci aut, jak je uznávaná v Evropě. Jeho posádka se sice bude cítit v bezpečí, ale není.“
Všechna moderní auta využívají při havárii deformační zóny. Ty při nárazu pohltí značnou část energie, která se potom nepřenáší na cestující ve voze. Pevná karoserie, která odolá nárazům kladiv, však tímhle způsobem nezafunguje. Konkrétně Teller říká: „V případě nárazu se nic nedeformuje, místo toho bude na cestující působit ohromná síla. Airbagy potom už nic nezachrání.“
A kladivu vzdorná karoserie samozřejmě nebude mít neblahý vliv jen na ty účastníky nehody, sedící uvnitř. Vcelku nehezky zafunguje Cybertruck taky při střetu s chodcem. V době, kdy jsou přídě moderních aut navrženy tak, aby změkčily dopad sražené osoby, bude Cybertruck působit jako auto zabiják.
Shrnuto, podtrženo, pohledem experta je prakticky nemožné, aby byl Cybertruck homologován pro provoz v EU. Pokud se tu má elektrický pick-up prodávat i jinak než jako individuální dovoz (při individuálním dovozu auta, které je homologováno mimo EU, platí benevolentnější pravidla), bude se muset zásadním způsobem změnit. A v tu chvíli by Tesla samozřejmě nemohla dostát všem těm slibům, které okolo Cybertrucku padly.