Hlavní obsah

Tento „terénní supersport“ bylo kdysi Lamborghini Huracán

Foto: B is for Build

Úpravce z Oregonu se rozhodl, že nenechá ohořelé Lamborghini Huracán sešrotovat. Tohle je výsledek!

Je to zajímavé, skoro jako by nejen lidé (a možná i psi) měli svůj osud, ale patrně totéž platí i pro auta – vždyť Jeremy Clarkson už pěknou řádku let říká, že některá auta mají duši. A aby těch nesmyslů o nadpřirozenu nebylo málo, tohle Lamborghini Huracán se „znovu narodilo“ jako pouštní bugina, respektive takovému vozu je asi nejblíž. Jenže jelikož jsou naši čtenáři jedni z těch nejpozornějších, bylo by dobré si hned v úvodu něco přiznat…

Článek

I když se vůz pyšní šasi z Lamborghini Huracán, o opravdový supersportovní klenot z Itálie se už dávno nejedná. Tento zajímavý projekt má na starosti banda šílenců (v tom lepším slova smyslu) z Portlandu v americkém státě Oregon. Tito chlapíci si říkají „B is for Build“, a jak název napovídá, zabývají se automobilovými „stavbami“ a projekty. Nebo ještě lépe, jak píšou svými slovy na webových stránkách: „Vítejte v B is for Build, místě, kde Chris a jeho přátelé dokumentují svůj život s auty. Opravujeme auta, ničíme auta, kupujeme je, prodáváme, měníme, a to vždy za jediným účelem a tím je zábava!“

Foto: B is for Build

Ve skutečnosti tu z Lamborghini Huracán zůstalo jen pramálo součástek, ale aspoň nemuselo skončit na šrotišti

Jelikož internet je v dnešní době všude, jistě málokoho překvapí, že pánové „dokumentují“ své mechanické příběhy na platformě YouTube pod stejnojmenným názvem kanálu. A co hlavně, jsou opravdu šikovní. Ne, že by šlo vždy o hlavní poznávací znamení, jak najít kvalitní kanál, ale už mají nezanedbatelných 1,5 milionu odběratelů.

Tohle konkrétní Lambo bylo ještě před pár lety poměrně „normální“ Huracán s tím rozdílem, že tu byl twin-turbo kit, který zvyšoval výkon až na 1 500 koňských sil. Jak řekl sám Chris Steinbacher z B is for Build, když si tento téměř na uhel shořelý Huracán vyzvedával, kamenem úrazu bylo selhání regulátoru tlaku paliva, následkem čehož v motorovém prostoru došlo k požáru. Z auta v podstatě zůstalo jen ohořelé šasi a čelní okno.

Požár bohužel sežehl i zadní část rámu, ten se tedy musel vzít z jiného zničeného Huracánu. Převodovka také vzala za své, takže teď je tu šestistupňový manuál z Audi R8 – prakticky jde o jediný známý Huracán s manuální převodovkou, ačkoliv toho vlastně zbylo málo, co by vůz identifikovalo. Nicméně je tu několik málo panelů převzatých ze závodní verze Super Trofeo.

Pohon zajišťuje 7,0l atmosférický osmiválec od společnosti Texas Speed, výkon putuje pouze na zadní kola, takže o patřičnou zábavu tu není nouze. „Znovuzrozený Huracán“ už je plně pojízdný a Chris jej připravuje pro terénní závod Mint 400 v Las Vegas, který má probíhat od 1. do 5. prosince.

Související témata:
Načítám