Článek
Říká se, že sportovní auto je jedna z nejhorších investic, kterou člověk může udělat. Ti z nás, kterým koluje v žilách vysokooktanová krev, o tom samozřejmě nechtějí ani slyšet, a tak rádi namítáme, že jsou auta, pro která to neplatí – ba naopak. Na koupi ostrých aut, která vyčnívají ať už použitými technologiemi, rodokmenem, omezeným počtem vyrobených kusů či jsou zkrátka jakkoliv specifická, se totiž téměř nedá prodělat. Aspoň si to opakujeme vždy před spaním.
Své o tom ví i již brzy bývalý majitel tohoto krásně naspecifikovaného McLarenu Speedtail. Hypermoderní GT sice na první pohled zdaleka nepřipomíná ikonický McLaren F1, ale filozofií se mu dost blíží – má jít o jedno z nejrychlejších a zároveň nejvyužitelnějších superaut své doby. A navíc je tu i to trojsedadlové uspořádání jako u originálu.
A podobně jako v případě F1 i tato nová vlajková loď McLarenu nevznikne ve více než 106 exemplářích, je tedy evidentní, že na spoustu zájemců se nedostalo, přestože na účtu třeba měli zbytečných 42,5 milionu korun. Všech 106 kusů znalo své majitele ještě předtím, než vůbec začala jejich výroba.
Před nedávnou dobou jeden ze 106 majitelů se sídlem v Hamburku prodal svůj zelený Speedtail za šokujících 102 milionů korun, tedy za více než dvojnásobnou cenu, za jakou bylo možné si vůz koupit u McLaren Automotive. Onen vůz měl najeto pouhých 125 kilometrů…
Pokud vám zelený Speedtail proklouznul mezi prsty, máte setsakramentské štěstí – na prodej je momentálně šasi číslo 36. Vůz byl doručen na podzim roku 2020 do americké Filadelfie. Podle informací na stránkách aukční síně RM Sotheby’s má tento vůz najeto dokonce pouze 30 mil, tedy jen necelých 50 kilometrů. Inu, spekulantům se meze zdá se nekladou… Bohužel.
I přes samotný fakt, že jde o jeden ze 106 McLarenů Speedtail, má i tak šasi 36 spoustu zajímavých prvků výbavy, kterými se od těch ostatních odlišuje – vlastně se dá říct, že na světě nenajdete dva totožné Speedtaily.
Číslo 36 má například krásný modrý lak Heritage Atlantic Blue, který „namíchali“ na přání prvního majitele přímo u speciální individualizační divize McLarenu, takzvané MSO, tedy McLaren Special Operations. Potom jsou tu bílé kontrastní pruhy, barevně odpovídající ráfkům, aerodynamické kryty předních kol jsou z karbonu s čirým lesklým lakem. Jen cena příplatkové výbavy tohoto kusu je v hodnotě 3,6 milionu korun.
V interiéru pak nejdeme karbonový volant a z dnešního pohledu možná mírně retro světle hnědé čalounění, doplněné o kontrastní prošívání. Součástí je rovněž kufřík uložený v přídi vozu, který ukrývá pozlacené titanové nářadí, podobně tomu bylo i u duchovního předchůdce McLarenu F1. Aukce se koná už 22. ledna ve Scottsdale ve státě Arizona. Troufne si někdo odhadnout konečnou cenu?