Článek
Jestli se něco značce Lamborghini za poslední dobu opravdu povedlo, pak to není nic placatého, dvoudveřového ani extra unikátního. Alespoň si to tedy myslí lidé v jejich účetním oddělení. Tím nejlepším počinem značky za poslední roky je auto, které většina lidí vlastně nenávidí, nebo je k němu lhostejná. Jenže nové SUV se okamžitě stalo nejprodávanějším modelem značky, a kdyby byly výrobní kapacity vyšší, mohlo to být ještě trochu jinak.
Za první polovinu letošního roku se totiž prodalo 2 693 Urusů a celkově pak 4 553 vozů Lamborghini. Což znamená, že nové SUV se na prodejích podílelo celými 59 procenty. Slušné, což? Už jen proto, že podle ředitele značky Stefana Domenicaliho je víc než 70 % zákazníků značky úplně nových, a právě jim by Urus mohl otevřít cestu ke sportovním vozům Huracán a Aventador.
Klíčovým trhem pro Urus je USA, následuje Čína, Velká Británie, Japonsko a Německo. V USA se Urus dokonce zasloužil o vzestup prodejů o 128 procent, když tamní zastoupení prodalo 1 543 aut. A to číslo mohlo být ještě vyšší. Podobně to je ale i v České republice. „Aktuálně máme vyprodáno,“ říká na rovinu Petr Ezechiáš z českého zastoupení Lamborghini na pražském Smíchově. „Naše roční kvóta je okolo pětatřiceti aut a čekací doba nových zákazníků je deset až dvanáct měsíců.“
Urus byl prostě skvělý tah, o jehož úspěchu asi nikdo nepochyboval, své o tom ví nejen Porsche, které se v daném směru stalo průkopníkem, ale i ostatní sportovní značky. A Urus navíc podle všeho dobře jezdí, a tak doufejme, že jeho test si přečtete u nás na Garáži už brzy.
A poslední věc – spousta lidí se mě ptá, jak se Urus vyslovuje. V Česku to máme samozřejmě jednoduché, řekneme prostě „urus“, ale správně italsky je to „ourus,“ když se to napíše foneticky. Tedy „lamborgíny ourus,“ abyste to měli komplet.