Článek
Jestli vám to přijde přitažené za vlasy, tak vězte, že Porsche v první polovině roku 2020 prodalo víc devětsetjedenáctek než za prvních šest měsíců v roce 2019. A to je velmi slušné číslo, zvlášť když si vezmete, že se aktuální Porsche 911 prodává už druhým rokem.
Za stejné období Porsche taky zaznamenalo provozní zisk ve výši 1,2 miliardy eur a tržby z prodeje 12,42 miliardy eur, což je meziroční pokles o 7,3 %. Tohle už takový důvod k oslavě sice není, ale rozhodně to není ani kolosální průšvih, zvlášť vzhledem k situaci posledních měsíců, kdy se průměrný pokles prodejů v Evropě pohybuje okolo pětadvaceti procent. O tom, jaké jsou ztráty jednotlivých automobilek, se asi nemá smysl ani bavit.
„Hodně nám pomohlo zahájení prodeje očekávaného modelu 911 Turbo a náběh výroby Taycanu, který byl zvolen za nejinovativnější vůz na světě,“ řekl k tomu předseda představenstva Porsche Oliver Blume.
One remarkable fact of August’s new car regs in 🇪🇺 is the position of #PorscheTaycan. It was Porsche’s bestselling product counting for almost 1/4 of total volume. #Taycan was 5th bestselling car in E-segment, 15th bestselling electric car. Source: JATO #carindustryanalysis pic.twitter.com/AQAkdISCp9
— Car Industry Analysis (@lovecarindustry) September 22, 2020
No a když je řeč o Taycanu, tak pozor! Právě Taycan se stal nejprodávanějším vozem Porsche v Evropě, rozdrtil Panameru, předběhl Porsche 911 a dokonce zametl s bestsellerem jménem Cayenne. V srpnu bylo v Evropě prodáno 1 183 vozů Taycan, 1097 modelů Porsche 911 a „jen” 771 Cayennů.
Pravda, při pečlivém zkoumání prodejů zjistíte, že Cayenne je pořád číslo 1, ale jen když dáte dohromady prodeje běžného Cayennu s prodejem varianty Cayenne Coupe.
Prodeje Panamery mezitím klesly o neuvěřitelných 71 procent, což je alarmující číslo, zvlášť když její prodeje klesají po celém světě. To konkurence v podobě Mercedesu S, Audi A8 a BMW 7 zvládá toto období o poznání lépe.
Jinými slovy, skoro se zdá, že v Porsche došlo k bratrovraženému souboji a že se může stát, že nový čistě elektrický Taycan může dosud oblíbenou Panameru poslat na vedlejší kolej, případně v dlouhodobějším horizontu úplně pohřbít. Čistě teoreticky… Jakému modelu byste dali přednost vy?