Článek
Kupé tak dorazilo do Československa mezi prvními prototypy. Jeho vývoj byl zdůvodněn plánovaným prodejem na západních trzích, kde byla po podobných autech vždy poptávka. Zvláště, když vidlicový osmiválec v zádi produkoval slušných 172 koní.
Moc dlouhý život mu však osud nevyměřil, poměrně brzy totiž padlo rozhodnutí, že typ 613 se nebude prodávat soukromým osobám ale pouze státním a stranickým úřadům a jejich zaměstnancům, případně politikům. Se soukromým prodejem se přestalo počítat a další vývoj dvoudvéřového automobilu tedy postrádal jakýkoliv smysl.
A jak dopadl existující zelený prototyp? Bohužel nijak slavně - zkušený tovární jezdec Josef Chovanec dostal během jízdních testů smyk, vylétl ze silnice a prototyp byl na odpis. Přesto poskytl pár dat, která automobilka následně využila při úpravách sedanu 613.
Po zahájení výroby se ale verze kupé znovu dostala do úvah projektantů a tak vznikl druhý prototyp, tentokrát červený. Při jeho stavbě byly použity zadní boční okna z havarovaného kusu, ono vlastně skoro nic dalšího nezbylo. Byla ale použitá nová maska s hranatými světlomety od Mercedesu, která se spíš setkala se záporným ohlasem. Interiér byl kompletně převzatý ze sedanu, aby se co nejvíce minimalizovaly náklady.
Automobilka počítala se zakázkovou kusovou výrobou, která by převážně mířila na export. Jenže strana a vláda rozhodly, že Tatra 613 bude výhradně pro státní organizace a její přidělování bude mít navíc zvláštní podmínky. Pro úředníky se kupé nehodilo a tak byl jeho osud zpečetěn.
Původní červený prototyp však dodnes existuje, jen už není červený. Jeden z předchozích majitelů jej předělal do podoby zeleného exempláře, který stavělo Vignale. Jistě bylo pracné vrátit autu nějaké unikátní detaily, ale výsledek za to rozhodně stojí.