Hlavní obsah

Tatra začala renovovat jeden z prvních dakarských speciálů

Foto: Archiv Garáž.cz

V září tohoto roku se do Kopřivnice vrátil jeden z prvních dakarských speciálu, Tatra 815 6x6 VE "Ostrý-II", který sloužil 30 let v Africe pro francouzskou cestovní agenturu. Nyní započala renovace stroje, na kterou se můžete podívat prostřednictvím fotografií.

Článek

Zní to jako pohádka, ale je to tak. Již jsme vám psali o tom, že byl nalezen původní závodní speciál Tatra pro Rally Paříž-Dakar z roku 1986. Objevil jej jeden z členů představenstva Tatry na internetových stránkách, přičemž hlavím poznávacím znamením byl speciální ochranný rám závodního stroj.  Vůz sloužil po celou dobu v Africe pro jednu francouzskou cestovní agenturu a podle jeho majitele nikdy nenechal nikoho na holičkách a byl extrémně spolehlivý. Po nalezení vozu začala kopřivnická Tatra jednat s majitelem o odkoupení vozu a nakonec se v září tohoto roku dostala Tatra 815 6x6 VE  "Ostrý-II" zpět do Česka, a to po ose z Francie! Její původní majitel dostal jako poděkování nový stroj Tatra Phoenix Euro 6.

Foto: Archiv Garáž.cz

Hned poté začala renovace vozu, přičemž již pouhé odstrojení vozu ukázalo vše, co se s vozem v posledních 30 letech dělo. Očekávalo se, že mnoho věcí na Tatře již nebude původních a nevyhnutelné bylo i napadení kutilem v zájmu udržet stroj v provozu i v těžkých pouštních podmínkách. 

Nakonec se zjistilo, že závodní speciál zažil poměrně vážnou nehodu. Zvlněná střecha kabiny, zkřivený základ včetně motorového tunelu, posunutá pravá poloosa o cca 10 mm vzad a rozřezaný a opět svařený pomocný rám (v pravé přední části) jsou jasným důkazem. 

Rozhodnuto tedy bylo o kompletní výměně střechy i podlahy kabiny. Cílem renovace je uvést vůz do co nejvíce původního stavu a zařadit jej do muzejní sbírky.  Motor, ve velmi zachovalém stavu a funkčním stavu, si vyžádal výměnu jedné ze dvanácti hlav válců a preventivní obměnu všech „gumových“ částí a některé spojovací techniky.

Foto: Archiv Garáž.cz

My se tedy již těšíme, až bude automobil se startovacím číslem 635 z Dakaru ročníku 1986 opět v původní kondici!

Zdroj: Tatra.cz

Načítám