Hlavní obsah

Tato „zašlá“ Sierra RS Cosworth zoufale hledá majitele

Foto: Silverstone Auctions

Tato Sierra Cosworth vypadá na první velmi zanedbaně, uvnitř tomu tak však úplně není

Tento Ford Sierra RS Cosworth, svého času jeden z nejlepších sporťáků na světě, byl nalezen v garáži a po 22 letech znovu zprovozněn. Teď už se jen čeká na to, až do něj někdo usedne a „vyžene pavouky z motoru“, jak se říká. Navíc si tento stroj za těch 22 let, které strávil v garáži, vybudoval poměrně slušnou „garážovou patinu“…

Článek

Ford Sierra RS Cosworth patří k velmi vyhledávaným youngtimerům. Ke svojí smůle nedosáhl takového status symbolu jako BMW M3 nebo Mercedes 190, ale nelze mu upřít závodní rodokmen, potentní motor a tu správnou koncepci. A pak také, málem bychom zapomněli – to ikonické křídlo!

Foto: Silverstone Auctions

Ford Sierra RS Cosworth poznáte na první pohled podle nezaměnitelného zadního křídla, kterému se často přezdívalo „Velrybí ocas“

První pohled by mohl naznačit, že nešlo tak úplně o garážovou královnu a takový dojem by vlastně byl naprosto správný – více méně. Tento kousek z roku 1987 už měl za svůj život čtyři majitele a stačil najezdit přes 134 tisíc kilometrů, což je úctyhodný nájezd na to, že auto posledních 22 let stálo. Přesto jeho odhadovaná cena činí nezanedbatelných 30-35 tisíc liber, tedy v rozmezí od 940 tisíc do 1,1 milionu v českých penězích.

Podle informací v inzerci aukční síně Silverstone Auctions bude vůz ponechán právě v tomto stavu – s tímto solidním nánosem prachu, který na autě po celá ta léta ulpíval. Berte to však z té lepší stránky, pocit z prvního umytí takového auta může být velmi osvěžující. I když, abychom pravdu řekli, ne zcela všechno zůstalo v původním stavu…

Sierra se totiž dočkala začátkem jara rozsáhlé péče od společnosti Performance Paddock v hrabství Kent na jihovýchodě Anglie. Došlo tu na klasiku jako nový olej a filtr, vzduchový filtr, ale i nové svíce, rozvody, vodní pumpu, nádrž, palivové čerpadlo a čidlo vačkové hřídele. Na závěr prošly renovací také brzdy.

Auto je tedy de facto ve stavu „ready to go“ – nebo snad spíše „ready to race“? To už každopádně bude na majiteli. Dlužno podotknout, že takovýto způsob prodeje auta je velmi originální – ve zdánlivě zašlém, avšak přesto skvělém stavu. Plně funkční auto, které je ve formě a zároveň má patinu? To zní velmi lákavě. Ovšem nejsme si jisti, zda bychom v sobě našli dost silnou vůli vůz nejprve umýt, a až poté ho jít pořádně projet.

Načítám