Hlavní obsah

Tato zachovalá Mazda RX-7 je stroj času z počátku 90. let

Foto: bringatrailer.com

Mazda RX-7 se v 90. letech prala o místo na výslunní s Toyotou Suprou a Nissanem Skyline. A nevedla si kupodivu vůbec špatně!

Mazda RX-7, jeden z mála sériově vyráběných sporťáků s rotačním motorem, je známá především fandům filmu Rychle a zběsile nebo závodní série Need for Speed. V reálném světě pak šlo o skvělý obratný sporťák, který byl z hlediska statusu tak trochu zastíněn evergreeny v podobě modelů Toyota Supra a Nissan Skyline. Ale zachovalý kus dnes nemá o nic nižší hodnotu než tato dobová konkurence.

Článek

Milion a půl. Za to už se dá pořídit ojetý německý supersedan ve skvělém stavu, ale taky ojeté Porsche 911. Anebo, když bychom se rozhodovali rozumem, nová Octavia „v plné palbě“, a ještě vám statisíce zbudou. Někdo však dá ty samé peníze za japonský sporťák s motorem 1,3 litru, který v našich končinách téměř nikdo nezná.

Foto: bringatrailer.com

1,3litrový Wankel je sice velmi kompaktní, dával však díky dvěma sekvenčním turbodmychadlům v americké verzi 255 koní. Ty silnější o výkonu 280 koní si samozřejmě nechali v Japonsku…

Oproti výše zmíněným rivalům od Toyoty a Nissanu neměl její Wankel takovou dávku hrubé síly, v její prospěch však hrála hmotnost – oproti Supře a Skylinu byla o dobré dva metráky lehčí. V zámoří si vedla velmi dobře – sesbírala řadu ocenění od amerických magazínů jako Car and Driver nebo Motor Trend. Časopis Playboy ji dokonce vyhlásil svým autem roku 1993, když zastínila i samotný Dodge Viper.

Tato konkrétní RX-7 s generačním označením FD, doma v Japonsku pak FD3S, je výjimečná hlavně stavem, potažmo nízkým nájezdem. Má najeto jen něco kolem 4 600 mil, což je v našich mírách kolem 7 300 kilometrů. Tato RX-7 je tak de facto ve stavu nového auta, čemuž odpovídá i stav laku, kol a samozřejmě také interiéru.

Tento kus je vyveden v modré barvě Montego Blue Metallic a má paket Touring, což přináší řadu komfortních prvků výbavy, mimo jiné přídavné mlhovky, střešní okno a audiosystém Bose s akustickým potrubím nasměrovaným do kabiny. Podle dochovaných materiálů tato Mazda dokonce jezdí na původních 16palcových litých kolech, ba co víc, i na původních pneumatikách Goodyear Eagle, na kterých vyjela z továrny.

70 tisíc dolarů (1,6 milionu Kč), za které se auto vydražilo, se možná zdá být za 25 let starý japonský sporťák moc, ale věřte, že jsou to dobře uložené peníze. Rotační motor tohoto vozu o výkonu 255 koní s omezovačem až v dechberoucích 8 tisících otáčkách, spřažený s pětistupňovým manuálem, dnes platí za velmi vzácný úkaz. Možná, že i tím si získává řadu příznivců – vyčnívá i mezi neobvyklými sportovními vozy.

Načítám