Článek
Tohle auto je bizarní hned v několika ohledech. V první řadě se podívejte na fotku, která je přiložena níže. Ano, tohle auto opravdu prezentuje fotografie s indickým modelem, který pěstí buší do kapoty! A pak je tady to jméno. Na automobilku Tata si již mnozí Češi zvykli a nemají tedy automatickou asociaci s "otcem". Ovšem název modelu Xenon Yodha je v tomto kontextu prostě fantastický! Možná si říkáte, že Xenon by mohl být v názvu proto, že vůz dostal xenonové světlomety, což může být pro indický automobilový průmysl novinka. To je ale chyba! Už letmý pohled na vůz odhalí, že po xenonech není ani památky.
Pojďme však k užitným vlastnostem Yodhy, ostatně o tom přece pick-up je. Vyrábět se bude jako zadokolka i čtyřkolka a na ložnou plochu můžete dát až 1250 kg, což je velmi slušné. Pod kapotou je pak vrcholně jednoduchá a odolná technika - třílitrový naftový motor se vstřikováním common rail a dvěmi výkonovými variantami. Základní BS III má výkon 72 koní a točivý moment 223 N.m, zatímco silnější BS IV disponuje dokonce 85 koňmi a 250 N.m, přičemž z těchto údajů se zdá, že se jedná o motory bez turbodmychadla.
Samozřejmostí je pak odolná stavba vozu. Posílena prý byla manuální převodovka, vůz má světlost podvozku 210 mm a šestnáctipalcová kola. Celý automobil stojí na rámu a je určen pro provoz v zapadlých koutech Indie. K nám se tento dělník s největší pravděpodobností nedostane, protože evropští zákazníci jsou zhýčkanější. Jako pracovní nástroj však Xenona Yodhu chápeme! Mimochodem doporučujeme shlédnout i reklamní video...