Hlavní obsah

Mick Schumacher se projel formulí Jordan 191 svého otce

Foto: Jakob Ebrey/ Haas F1 Team

S vozem Jordan 191 začínal v roce 1991 Michael Schumacher. A o třicet let později do téhož vozu usedl také jeho syn Mick

Synové slavných závodníků se často vydávají ve šlépějích svých otců – z „veteránů“ zmiňme třeba Damona Hilla, syna legendárního Grahama Hilla, z těch mladších ročníků to je třeba Carlos Sainz nebo Max Verstappen. A právě s posledním jmenovaným kdysi jezdil ještě jiný pilot slavného jména – Michael Schumacher.

Článek

Jelikož je dnes už Schumi v závodnickém důchodu, je na 21letém Mickovi, aby převzal otěže. Je ale evidentní, že i legenda a sedminásobný Mistr světa musel ve Formuli 1 někde začínat – konkrétně u týmu Jordan. A podívat se přišel i Sebastian Vettel!

Foto: Jakob Ebrey/ Haas F1 Team

„Tak co, dobrý?“ Na kus řeči se zastavil i čtyřnásobný šampion Sebastian Vettel

Psal se rok 1991 a nováček Schumacher tehdy navíc nastupoval u týmu, který byl mezi zavedenými jmény rovněž nováčkem – byla to jejich první sezona. Schumiho „pojízdnou pracovnou“ byl jeden z nejkrásnějších monopostů všech dob, Jordan 191. A o téměř třicet let později se Mick Schumacher svezl právě s autem, které kdysi sedlal jeho otec. Tomu se říká rodinné dědictví!

Možná také víte, že před příchodem do F1 jezdil „mladý Schumi“ také velice obstojně ve Formuli 2 a ve Formuli 3. A že v začátcích používal příjmení své mámy za svobodna – to aby se jeho úspěchy nemohly přikládat protekci, ale také proto, aby na něj byl při závodech kladen alespoň o trochu menší tlak – pro začínajícího jezdce je jméno „Schumacher“ přece jenom těžké břímě.

Foto: Haas F1 Team/ Jordan Grand Prix Team

Tyto dvě fotografie dělí téměř přesně třicet let

Mick se svezl na v dnes už ikonickém okruhu v Silverstone při konání britské Velké ceny a věřte, že to je něco jiného než moderní Formule – řadí se tu manuální šestistupňovou převodovkou Hewland, takže jezdec musí být velmi precizní a neustále ve střehu. A rozhodně nepůjde o žádného lenocha ani ve srovnání s moderními monoposty – hmotnost bez řidiče je jen 505 kilo, přitom 3,5l atmosférický osmiválec dával ve své době krásných 650 koní.

Byl vůz ve své době úspěšný? Zase tolik ne, i když nejezdil vůbec špatně – ačkoliv na něm závodila jména jako Alessandro Zanardi, Andrea de Cesaris nebo již zmíněný Schumacher starší, umístil se vůz nejlépe na čtvrtém místě, konkrétně dvakrát.

Jordan 191 v akci si můžete prohlédnout (a hlavně poslechnout) na tomto krátkém videu z oficiální fanouškovské stránky na sociální síti:

Michael Schumacher se „sto devadesát jedničkou“ dokonce nedojel – bylo to hned v jeho debutovém závodě, kdy se kvalifikoval na skvělém sedmém místě. Poté se již na šesté příčce dokonce naháněl s takovými esy jako Berger, Mansell a Piquet, nakonec jej však zradila spojka.

Ovšem tehdy 22letý Michael se před publikem a zraky všech ostatních týmů pěkně předvedl – hned na další Velkou cenu si jej přetáhl Flavio Briatore k sobě do Benettonu. My každopádně doufáme, že podobně – nebo ještě lépe – se bude dařit také Schumimu mladšímu, aby na něj otec mohl být patřičně hrdý. Třeba se díky tomu ještě dříve zcela uzdraví.

Související témata:
Načítám