Článek
Mick však neměl vždy na růžích ustláno. Příjmení Schumacher člověka (a zvláště tak mladého) uvádí pod ohromný tlak, a tak velkou část kariéry vystupoval pod jménem Mick Betsch, což je příjmení jeho matky Corinny za svobodna. Až později začal vystupovat jako Mick Schumacher.
Záhadný rychlý Mick
Onen „záhadný“ Mick Betsch se poprvé objevil v motokárách v roce 2008. Byl velmi rychlý, a není tak divu, že si posléze vysloužil přezdívku Quick Mick, tedy Rychlý Mick. Ukázalo se, že má cit nejen pro auto jako takové, ale i pro týmovou strategii, což je v dnešní době klíčové pro působení ve Formuli 1. Až v roce 2015, v německé sérii ADAC Formula 4, nastoupil u týmu Van Amersfoort jako Mick Schumacher a najednou vše začalo dávat smysl. Bylo jasné, kam má tento mladý muž namířeno.
Postup do Formule 3 na sebe nenechal dlouho čekat, a přestože se ve své první sezoně jen rozkoukával a umístil se nejlépe na třetím místě v italské Monze, mezi nováčky byl jeden z nejlepších. Nakonec se však lidově řečeno otrkal a svoji poslední sezonu v roce 2018 Prema Powerteam zakončil titulem šampiona.
V roce 2019, ve svojí první sezoně ve Formuli 2 (opět s týmem Prema), se mu sice podařilo zvítězit pouze jednou a celkově skončil na 12. místě, přesto jasně převýšil svého týmového kolegu Seana Gelaela. Všichni tak věděli, že s mladým Schumim je potřeba do budoucna počítat.
V následující sezoně se už Mickovi dařilo podstatně lépe – už věděl, jak to ve Formuli 2 chodí, avšak přesto si musel své následné vítězství vybojovat. Vsadil na jistotu a konzistentně a s rozvahou postupně sbíral body, rozhodlo se tedy až v závěru sezony v Sakhiru. Tam se Mickovi „podařilo“ kvalifikovat se nejhůř v kariéře kvůli incidentu s Royem Nissanim, mladý Němec však nehodil flintu do žita a dostal se až na skvělé šesté místo, a udržel se tak na bodované pozici a zároveň ve hře o titul.
Rozhodlo se v následujícím krátkém, takzvaném sprintovém závodě. Mick bojoval o vedení se svým sokem Callumem Ilottem a nakonec se zadařilo – jenže po zbytek první poloviny závodu musel svoji pozici tvrdě hájit, což ho stálo velkou část energie a zejména vzorku pneumatik. Mick se tak rozhodl zariskovat a zajet do boxu pro nové, měkčí obutí. To se vyplatilo, a zatímco se Schumacherovi podařilo udržet na bodovaných pozicích, jeho úhlavního konkurenta Ilotta už ke konci závodu gumy „neposlouchaly“ a spadl z bodovaných pozic. Po následném sečtení bodů se stal Mick Schumacher šampionem seriálu FIA Formula 2.
Návrat označení MSC
Prvním týmem Micka Schumachera ve Formuli 1 je tým Haas. Ten by pro růst Mickovy kariéry mohl být ideální – umí poskytnout slušné auto, avšak zároveň jej oprostí od přehnaných očekávání, což by mu mohlo ve výsledku uškodit.
Mickův vůz ponese startovní číslo 47 a jeho týmovým kolegou se stane Nikita Mazepin, se kterým jezdil už v motokárách. Je velmi příhodné, že Mick se bude na výsledkové tabuli zobrazovat pod zkratkou „MSC“, stejně jako tomu bylo v případě jeho otce. Přestože Mick s týmem Haas podepsal několikaletou smlouvu, spekuluje se, že by mohl nastoupit u Ferrari už v roce 2023. Jak se ovšem rozhodne, to už bude jen a jen na něm.