Hlavní obsah

Tahle zrenovovaná Carrera GT je naprosto jedinečná

Foto: Porsche

Tmavě zelený metalický lak ve spojení s jemně kontrastními zlatými prvky vypadá prostě dokonale!

Taky máte pocit, že Porsche představilo Carreru GT zcela nedávno? Připravte se na šok, protože nejstarším kouskům už táhne na 15 let! To je i při důsledné péči docela slušný věk, který prvního majitele přiměl k návštěvě Porsche Classic, kde mu jeho pýchu a radost pečlivě zrenovovali.

Článek

Karbonový monokok, karbon-keramické brzdy, keramická spojka, 612koňový atmosférický desetiválec ze zrušeného závodního programu a závodní podvozek s push-rod tlumiči, magnéziová kola, kostra sedadel z karbonu a hořčíku a navrch hliníková řadicí páka s balzovou hlavicí – Carrera GT byla tím nejlepším autem, které ve své době u Porsche dokázali vyrobit, a je to na ní vážně poznat.

Tohoto automobilového klenotu vzniklo pouhých 1 270 kusů, kterých si dnes jejich majitelé čím dál víc cení. A jeden z nich se rozhodl auto za jeho věrné služby odměnit a nechal ho kompletně zrenovovat přímo u Porsche Classic, kde dokážou dostat do perfektní formy jakékoliv Porsche od dob prvních 356. A rovnou vám ho i upraví na míru, pokud si to budete přát.

Té největší změny si všimnete na první pohled – je jí lakování karoserie v zelené metalíze Oak Green. Pamětníci si možná vzpomenou na sedmdesátková Porsche 911 generace 930 a 964, která byla v této barvě nabízená přímo z továrny, pak ale tmavě zelený odstín zmizel z katalogu.

Ani na Carreru GT jste si ji nemohli pořídit – výběr byl možný jen z 5 odstínů laku: červené Guard Red, žluté Fayence Yellow, černé Basalt Black, stříbrné metalízy GT Silver a šedé Seal Grey (později doplněné ještě o jeden odstín černé a další odstín šedé). Jenže americký zákazník si prostě přál Oak Green a v Porsche Classic mu jeho přání velmi ochotně splnili…

I když přelakovat karbonové šasi a karoserii dalo hodně práce. „Protože lakování starších karbonových dílů má tendenci žloutnout a blednout, strávili jsme 350 hodin ručním pískováním a lakováním všech karbonových komponent, včetně monokoku,“ vysvětloval Uwe Makrutzki, manažer tovární restaurátorské dílny Porsche.

Pro dokonalý efekt ještě přidali řadu jemně kontrastních zlatých prvků v exteriéru (paprsky kol, hlavy válců nebo nápisy „Carrera GT“) a vínových kožených detailů v interiéru (čalounění sedadel, ovládání výdechů klimatizace). Třešničkou na dortu je pak centrální proužek na volantu s jedním zlatým pruhem mezi dvěma zelenými, který perfektně vystihuje, s jakou péči byla práce na tomto autě provedena.

Foto: Porsche

Dokonalost se skrývá v detailech

Chcete další příklad? Tak se podívejte na kola, která mají připomínat legendární design BBS závodních aut. Hořčíkové ráfky s centrální maticí mají zlatě lakované paprsky a límec, který vypadá jako leštěný. Jenže není, protože technici Porsche usoudili, že by proces leštění příliš poškodil povrchovou strukturu. Místo toho pro dosažení vysoce lesklého metalického efektu použili stříbro. Skutečné stříbro! A protože stříbro je hned druhý kov za ocelí nejnáchylnější k oxidaci, museli límec potáhnout bezbarvým ochranným lakem.

Teď už asi chápete, o jak náročný proces šlo. Auto bylo rozebráno na prvočinitele – použitelné díly byly zrenovovány a ty unavené vyměněny za zcela nové. Tato Carrera GT je tak i po mnoha letech od chvíle, co poprvé vyjela na silnici, znovu v dokonalé formě, jako když sjela z výrobní linky. Navíc teď s novým lakováním vypadá ještě o kus atraktivněji, a hlavně naprosto unikátně. Už se těšíme na renovace dalších kusů…

Související témata:
Načítám