Hlavní obsah

Tahle Carrera 4S dojede klidně až do Dakaru

Foto: Delta4x4

Poslední dobou je asi nějaký nový trend u německých firem, které upravují nové Porsche 911 na auto schopné projet každý terén. Byl tu RUF Rodeo a KMR Safari 911 a teď tu máme další kousek – Porsche 911 4S od Delta4x4. Pokud tu firmu neznáte, tak jde o bavorského specialistu na off-roady.

Článek

Inspirací pro návrháře prý bylo Porsche 911 SC, které v osmdesátých letech startovalo na Rally Paříž-Dakar a Rally Faraonů. Mimochodem do Dakaru dojel v roce 1984 s Porsche jako první René Metge, pozdější ředitel soutěže, šlo tehdy o první ze dvou vítězství této značky (druhé přidal opět Metge v roce 1986, to už ale za volantem Porsche 959).

Upravená Carrera 4S vychází z aktuální generace 992, jen se ze silničního sporťáku změnila na schopný teréňák. Nápad ale nevzešel z jejich hlavy, stavbu si zadal jeden místní závodník, kterému schopnosti jeho Carrery 4S nestačily. Na start Dakaru se s ní sice nepostaví, ale chtěl by, aby auto skutečně bylo schopné trasu tehdejšího závodu absolvovat. A právě to asi u Delty chtěli slyšet.

Foto: Delta4x4

Porsche 911 Carrera 4S Delta4x4

Firma se zatím pochlubila vizualizacemi, jak by mohlo hotové auto vypadat. Nejvíc se mi líbí asi rampa s přídavnými světly, která tehdejší dakarskou 911 dost připomíná. Další nápadná věc – střešní zahrádka – zase připomíná speciály ze Safari rally. Jenže zahrádka a světla se sice v terénu hodí, ale tolik nepomohou, takže Carrera dostane kompletně přepracovaný podvozek a světlá výška bude 250 milimetrů. To už na nějaké cesty mimo asfalt může stačit.

Projekt je zatím v rané fázi a definitivní podoba se představí příští rok. Jsem docela zvědavý, jak bude auto nakonec vypadat, a také, jestli jde jen o hračku pro volný čas, nebo se objeví i na nějaké soutěži. A také se těším na to, až firma oznámí, jaké bude mít auto parametry. Tak nějak bych si vsadil, že u originálních 444 koní nezůstane.

Související témata:
Načítám