Hlavní obsah

Svěží Hyundai Santa Fe: Nová platforma i elektrifikace

Foto: Hyundai

Omlazený Hyundai Santa Fe se poprvé oficiálně poodhaluje. Na snímku můžete vidět radikálnější designové změny, ale to nejzásadnější se skrývá pod kapotou

Automobilka Hyundai ukázala první oficiální snímek omlazeného prémiového SUV Santa Fe. Faceliftovaný model se představí na nové globální platformě a nabídne také elektrifikované pohony včetně plug-in hybridu. Dynamicky laděné auto dorazí do Evropy už na konci letošního roku. Má vůbec šanci zaujmout?

Článek

Čtvrtá generace modelu Hyundai Santa Fe a dočkala omlazení. Přepracovaný design si můžete prohlédnout na oficiálním snímku, který poodhaluje, jak bude auto vypadat. Detailnější pohled poskytnou grafické návrhy studia Nymammoth Design, odhalující možnou podobu auta.

Foto: Nymammoth Design

Hyundai Santa Fe facelift podle studia Nymammoth Design

Tak či onak půjde o mnohem dravější, charismatičtější a dynamičtější design než dosud. První fotografie odhaluje též několik nových stylistických prvků. Mezi ně patří například propojení masky chladiče a světlometů pro denní svícení ve tvaru písmene T.

Foto: Nymammoth Design

Předek grafického renderu vypadá věrohodně, takže ani záď nebude mít daleko do reality

Pod kapotou se můžeme těšit i na několik elektrifikovaných pohonů, a to včetně hybridních a plug-in hybridních jednotek. Svoji světovou premiéru slaví též zcela nová globální platforma, jejímž prvním nositelem je právě Santa Fe. Třetí generace této základny umožňuje zlepšení provozních vlastností, ovladatelnosti a bezpečnosti. Kromě toho je koncipována též pro elektrifikované pohony, proto bychom se měli dočkat i zajímavějších dojezdů čistě na elektřinu.

Foto: Nymammoth Design

Na plné odhalení omlazeného Santa Fe si budeme muset ještě počkat

Přepracované Santa Fe se začne v Evropě prodávat ve čtvrtém čtvrtletí roku 2020. Podrobnější informace budou výrobcem zveřejněny v nadcházejících týdnech.

Současná čtvrtá generace modelu Santa Fe už na rozdíl od sesterského Sorenta zaujala specifickým designem, proto nepůjde o tak velký vzhledový skok, jako v případně SUV značky Kia.

Čeští prodejci zatím za letošek hlásí, že Santa Fe je momentálně cirka v polovině žebříčku segmentu SUV-C s 75 zaregistrovanými kusy, zatímco Sorento zaznamenalo jen 24 prvních registrací.

Foto: Nymammoth Design

Jedna z možných podob hlavního světlometu v detailu

Vloni se Santa Fe dočkalo celkem 323 registrací a skončilo opět v polovině hitparády, ovšem Kia Sorento zvládla jen 111 registrací. Z uvedených dat vyplývá, že se omlazený Hyundai bude pravděpodobně držet zlaté střední cesty, ale jak na tom bude výrazně přepracovaná Kia? To skutečně ukáže jen čas.

Načítám