Článek
Kompaktní Citroën C4 a jeho elektrický derivát rozhodně zaujmou expresivním designem, tolik typickým pro francouzské návrháře. Nejde sice o čistokrevnou avantgardu jako v případě DS Automobiles, nicméně i tak vozy (nástupci C4 Cactus) v davu nezapadnou.
Také zde nebudete ochuzeni o ikonické tlumiče s progresivními hydraulickými dorazy, ergonomická sedadla nebo nově o integrovaný držák tabletu pro spolujezdce či chytré úložné prostory. Rovněž se můžete těšit na dvacítku asistenčních technologií, rozšířenou konektivitu a na kufr o objemu 380 litrů. Barevně pak volíte mezi 31 kombinacemi exteriéru a 6 provedeními interiéru.
Tradiční C4 přijíždí na náš trh v šesti výbavových stupních, přičemž v základu nabídne například šest airbagů, tempomat, hlídače jízdních pruhů, technologii nouzového brzdění, manuální klimu, okna i zrcátka v elektrice, centrál s dálkou a audiosoustavu s MP3.
V rámci motorizací se dočkáte benzinových (výkony 100 až 155 koní) i naftových (výkony 100 až 130 koní) jednotek a také šestirychlostního manuálu nebo osmirychlostní automatu. Zní to solidně, ovšem počáteční cena 369 900 Kč se už zdá být trochu vysoká.
Elektrická verze ë-C4 je v nabídce s pěti stupni výbav, elektromotorem o výkonu 136 koní a dojezdem 350 kilometrů na jedno nabití dle WLTP. To vše kryté zárukou 5 let/60 000 kilometrů a odstartované částkou 799 900 Kč – na plně elektrický vůz poměrně slušnou cenou.
Tuzemské zastoupení prostřednictvím slov ředitele značky Františka Neumanna vzkázalo, že letos cílí na celkové roční prodeje 800 kusů C4 a ë-C4 v Česku. Hlavním tahounem má být prostřední výbava s tříválcovou benzinovou dvanáctistovkou za 439 900 Kč.
Jelikož znovu půjde o křížence mezi hatchbackem a SUV, nebude mít Citroën vůbec snadnou pozici. Loňské statistiky SDA říkají, že předchozí model, C4 Cactus, dosáhl v roce 2020 jen 231 registrací a obsadil jedno z posledních míst v segmentu SUV-B.