Hlavní obsah

Švédská Škoda 100 L se vydražila za téměř dva miliony

Foto: Jan Majurník

Zaplatili byste za starou škodovku skoro dva miliony korun? Jeden takový člověk se přece jen našel a měl k tomu dobré důvody

Divoké sny sběratelů starých vozů se po průlomové aukci uskutečněné minulý víkend v Lysé nad Labem na Retro Garáži možná stanou skutečností. Vzácná Škoda 100 L s nájezdem 1 607 kilometrů se zde vydražila za téměř dva miliony korun a vyvolala obrovský rozruch. Byli jsme u toho a máme vše natočené.

Článek

Auto-moto veterán burza Retro Garáž je poměrně známý projekt, kterému šéfuje zapálený nadšenec Pavel Kočí. Soudě dle vašich čtenářských reakcí se vám tyto události, kde koupíte blikač, blatník anebo rovnou celé bentley, všeobecně líbí, proto jsme neváhali a vyrazili i na letošní letní retrogarážnickou burzu, nově spojenou s živými aukcemi veteránů z řad automobilů i motocyklů.

Foto: Martin Baťa

Na místě byla klasická auto-moto burza, kde jste mohli koupit vše od žárovičky po bentley

Klasická prodejní část nezklamala, ale ani nenadchla. Opět jste mohli narazit na tisíce cetek, řadu vetešníků, záplavu různých modelů aut, dílů, upomínkových předmětů a dalších komodit. Pokud vás zajímá do detailu, co jde na takovýchto burzách pořídit, mrkněte na naše reportáže z předchozích ročníků.

Letos nás na Výstaviště do Lysé nad Labem táhly živé aukce veteránů, mezi nimiž byla i švédská Škoda 100 L s nájezdem 1 607 kilometrů. Dražby se konaly klasicky na pódiu, řečníkem byl patron projektu Pavel Kočí a vypomáhal mu neméně zkušený veteránista Marek Odrobina.

Foto: Martin Baťa

Letní Retro Garáž lákala na burzu a především na živé dražby veteránů

Oba pánové moderovali celou show, která začala už v 9 hodin ráno dražbou prvního vozidla – motocyklu Jawa 50/21 Pionýr. Nenechte se zmást, že by to byla nuda, když se bojovalo o původní Čezetu 175/502 (prase, čuník), létaly vzduchem neuvěřitelné částky. Však mrkněte na tabulku níže.

VozidloRok výrobyVyvolávací cenaKonečná cena
Jawa 50/21 Pionýr19741 Kč35 000 Kč
Jawa 50/21 Pionýr19741 Kč30 000 Kč
ČZ 175/477197×1 Kč27 000 Kč
Jawa 50/585 Mosquito19951 Kč18 000 Kč
Stadion S11Neznámý1 Kč57 000 Kč
Čezeta 175/50219621 Kč102 000 Kč

Na aukce jste se mohli zaregistrovat buď předem, anebo přímo na místě. Každý zájemce musel složit vratnou dražební jistotu, kterou stvrzoval svůj vážný zájem o daný předmět. Vybrané stroje měly také aukční rezervu, což je v podstatě dopředu stanovená minimální prodejní částka.

Škodovka zbořila hranice

Komu přišly motorky nezajímavé, ten dorazil na auta. Začalo se Fiatem 850 Sport Coupé (1965) s vyvolávací cenou 150 000 Kč a neveřejnou aukční rezervou 270 000 Kč. Tato akce byla poměrně rychlá, neb se kladívko dražebníka ozvalo při částce 290 000 Kč.

Foto: Martin Baťa

Fiat 850 Sport Coupé se prodal za 290 tisíc korun

Méně atraktivní, ale za to dobročinná byla aukce Škody Forman Silver Line (1993) s veřejnou aukční rezervou 15 000 Kč. Konečná cena byla nakonec 20 000 Kč, nicméně původní majitel vozu poslal polovinu sumy na pomoc zasaženému jihu Moravy.

O něco zajímavější byla dražba Škody 110 R (1978) v předrenovačním stavu. Aukce začala na 100 000 Kč, rezerva byla o 50 000 Kč vyšší, avšak finální částka dosáhla 170 000 Kč.

Foto: Jan Majurník

Forman šel za 20 tisíc, model 110 R za 170 tisíc

No a pak to přišlo. Zelená Škoda 100 L DeLuxe (1974) určená pro švédský trh s nájezdem 1 607 kilometrů předstoupila před tři zájemce – dva byli na místě, třetí (ze Slovenska) dražil pomocí telefonisty.

Minimální prodejní cena byla neveřejná a začínalo se na 350 000 Kč, ovšem zanedlouho už z úst rozjetého Pavla Kočího létaly sumy 450 000 Kč, 550 000 Kč, 750 000 Kč, 800 000 Kč (což byla také aukční rezerva), 850 000 Kč a pak za velkého potlesku veřejnosti padl magický milion. Mysleli jsme si, že je to konec, ale omyl…

Foto: Jan Majurník

Pavel Kočí se své role zhostil naprosto skvěle a energicky moderoval průběh aukcí

Z milionu bylo najednou 1,2 milionu korun, 1,4 milionu korun, 1,5 milionu, přičemž tehdy se zdálo, že kupec se Slovenska vůz za tuto sumu koupí, ovšem hlas české strany hru znovu rozhýbal.

A zase to frčelo – 1,65 milionu, 1,75 milionu, 1,8 milionu korun a začalo se přihazovat po 25 tisících. Český zájemce hodil do placu 1 825 000 Kč, na což slovenský zájemce odpověděl cifrou 1 850 000 Kč, kterou už nikdo nepřekonal. Podívejte se sami (vypněte si Adblock), průběh dražby jsme pro vás natočili a bylo to vážně drama.

Dražba Škody 100 L s nájezdem 1 607 kilometrůVideo: Martin Baťa

Lidé tleskali, ba dělali mexické vlny. Pavel Kočí se po aukci stáhl do ústraní s malým infarktem a v davu se strhla protikladná forma tiché pošty. Vášnivé diskuze by vydaly na celý díl pořadu Volejte řediteli a ještě by něco zbylo do rubriky Sama doma.

Foto: Martin Baťa

Unikátní hundrtka má najeto 1 607 kilometrů a tržní hodnotu 1,85 milionu korun

Na podzim znovu

Zachovalý unikát tak nastavil nové tržní stropy, proto můžeme v nejbližších dnech očekávat na inzercích různorodé staré škodovky, které se jejich majitelé budou pokoušet prodávat za (ne)adekvátní sumy. Tahle zelená stovka je ovšem právoplatně unikátní a pro kupce ze Slovenska má hodnotu 1,85 milionu korun. A kdoví, třeba se do budoucna zhodnotí ještě více a za pár let ji uvidíme na nějaké dražbě znovu…

Jestliže vás tento koncept burzy baví, zveme vás dne 13. listopadu roku 2021 na podzimní Retro Garáž opět do Lysé nad Labem, kde budou znovu připraveny hromady zboží, stánky s občerstvením, prezentace klubů a ukázky veteránů ze všech hlavních koutů světa. No a uvidíme, jestli si pro nás organizátor připraví nějakou podobnou pecku, jakou byla švédská Škoda 100 L za neuvěřitelných 1,85 milionu korun…

Načítám