Článek
A přesně na těch samých základech chce stavět i nový Swift Sport. První generace nabízela 125 koní, druhá posílila na 136 a tato nejnovější jich nabídne… ehm, jen 140. Moc to nevypadá, že by Swift Sport strávil moc času v posilovně, ale protože přešel z atmosférické 1,6 na turbodmychadlem přeplňovaný 1,4 BoosterJet, nahnal sílu hlavně na zátahu točivého momentu: místo 160 Nm (ve 4 400 ot./min.) jich má rovnou 230 (tedy o 44 % více) navíc položených níže (2 500 – 3 500 ot./min.)!
Připočtěte si úsporu 80 kg (výsledná hmotnost je pouhých 975 kg) a máte před sebou auto se solidním rychlostním potenciálem – stovku umí za 8,1 sekundy (tedy o 0,6 s rychleji) a pojede až 210 km/h (o 15 km/h rychleji). To vůbec nezní nudně, ne?
Dalším trumfem nového Swiftu Sport je prostopášná výbava. V základu má sportovní sedadla (s vyhříváním) a další doplňky, 17“ kola, automatickou klimatizaci, bezklíčové zamykání a startování, LED světla s automatickými dálkovými, 7“ infotainment s parkovací kamerou, adaptivní tempomat, sledování jízdy v pruhu a nouzové brzdění. Fakticky už ani není za co připlácet.
Plná palba bohužel taky znamená, že nový Swift Sport nevyjde levně. Minulý se vešel do 400 tisíc, za tento dáte 479 900 Kč. Což je už nebezpečně na dostřel Fiesty ST nebo Pola GTI, které mají 200+ koní. Swift Sport to tak na trhu nebude mít lehké, ale věříme, že na silnici svou cenu ospravedlní. Pokud jste se do něj zamilovali a chcete ho, utíkejte k dealerovi, který rád přijme vaši objednávku.