Článek
Crossover Suzuki S-Cross svého předchůdce předčil v rozměrech a tedy i v nabízené praktičnosti. Po třech letech od uvedení ale uzrál čas na změnu, a tak byla představena faceliftovaná verze. Ta se vyznačuje hlavně zcela novou přední částí s velkou chromovanou maskou a přepracovanými předními světlomety s LED diodami (u vyšších stupňů výbavy). Mezi devíti odstíny karoserie jsou i čtyři zcela nové - hnědá Canyon, modrá Sphere, červená Energetic a šedá Mineral.
Další novinky jsou pod kapotou, kde si u benzínových jednotek můžete nově vybírat z řady motorů BoosterJet s přeplňováním. Ty nahrazují starší agregát 1.6 VVT. Litrový tříválec dosahuje výkonu 111 koní a točivého momentu 170 N.m a slibuje kombinovanou spotřebu 5,0 l/100 km. Čtrnáctistovka nabídne 140 koní, 220 N.m a spotřebu o čtyři deci větší. Pokud náhodou nechcete pětistupňovou manuální převodovku, tak místo starého CVT dostanete nově šestistupňový automat s měničem. Turbodiesel 1.6 v nabídce zůstal i nadále.
K dispozici je pochopitelně i pohon všech kol AllGrip se čtyřmi volitelnými režimy. Ten spolu s nízkou hmotností vozů (1160 až 1410 kg) a větší světlou výškou (nyní 180 mm oproti dřívějším 170 mm) zaručuje slušnou průchodnost lehčím terénem. A pochopitelně má i pozitivní vliv při jízdě na asfaltu. Tam nejspíš oceníte i širokou nabídku asistenčních systémů jako adaptivní tempomat a radarový brzdový asistent, nechybí navigace a parkovací kamera. O zábavu se stará dotykový infotainment se sedmipalcovým displejem a připojením na smartpohone s operečním systémem iOS nebo Android.
Litrový model v základu startuje na cenovce 409 900 korun, za čtrnáctistovku si připlatíte 60 tisíc korun a nejlevnější naftová verze vás vyjde na 545 900 korun, zatímco ta nejdražší (která je nejdražším modelem S-Cross vůbec) na 681 900 korun.