Článek
O tom, proč se s novým Ignisem nemusíte bát ani mimo silnice ale až později. Nejdříve si povíme, co je vlastně nové Suzuki Ignis Hybrid zač a jak vypadá zvenčí i uvnitř. Současná generace Ignisu je na trhu od roku 2017 a letos se tento model dočkal omlazení v podobě faceliftu. Přepracovány byly například nárazníky nebo maska chladiče, jinak je ale Ignis stále to stejné roztomilé vozítko.
Nejhezčí je Ignis asi při pohledu zpředu. Kromě nové masky s chromovými doplňky zaujmou povedená LED světla, která vozu přidávají na atraktivitě. O něco horší pohled už je na auto z boku, kdy připomíná spíše krabici na kolech. Za to může jeho vysoká stavba, krátké převisy kol, ale i za nás trochu nevzhledný mohutný C-sloupek, který sice přidává autu na robustnosti, ale zvenčí nevypadá nejlíp a zevnitř zhoršuje výhled směrem dozadu. Velmi pěkná je naopak příplatková zlatá barva.
Interiéru dominují tvrdé nevzhledné plasty, vše je ale na svém místě, přehledné a nezáludné. Přístrojový štít v černo-šedo-bílé kombinaci před očima řidiče doplňuje přehledný displej, který zobrazuje důležité údaje o jízdě jako je spotřeba, dojezd či přenos energie do baterie. Co si ale mohli v Suzuki odpustit jsou falešné karbonové prvky kolem výdechů klimatizace a na štítu přístrojové desky. Ve voze, jako je Ignis, vypadají trochu nepatřičně.
I když jsme netestovali vůz v základní výbavě, ale v prostředním výbavovém stupni Premium, co do výbavy jsme toho v Ignisu příliš k dispozici neměli. Vzadu například najdeme dnes už skoro zapomenutá švihadla, tedy kličky pro stahování a zvedání okének, ve výbavě chybí i tempomat nebo jakékoliv pokročilejší bezpečnostní a asistenční systémy (mimo těch terénních, které najdete v každém Ignisu s pohonem všech kol). Nechybí ovšem zadní parkovací kamera, vyhřívání sedadel, manuální klimatizace, propojení s mobilním telefonem prostřednictvím bluetooth nebo přehledný displej infotainmentu.
Místa v tomto malém autě není nazbyt, přesto se s tím výrobce dokázal celkem slušně poprat a úplně trpět tak nebudete. Auto je široké pouhých 169 centimetrů, a v Suzuki se proto rozhodli, že pojme jen čtyři cestující, což byl rozumný nápad – tři osoby by se dozadu totiž vešly jen stěží. Nastupování do vozu je ale velmi snadné, a to především díky velkým hranatým dveřím, které se dají otevřít téměř do pravého úhlu. Napomáhá také vyšší světlá výška vozu či poměrně vysoko posazená sedadla. To vše ocení zejména starší osoby.
Zadní sedadla, která jsou sklopná v poměru 50:50, jsou posuvná až o 16,5 centimetru, což je velmi praktické, protože si díky tomu můžete zvětšit objem zavazadlového prostoru. Ten činí 227 litrů (u varianty s pohonem jen předních kol 267 litrů), po sklopení zadní řady sedadel pak 1 086 litrů.
Pod kapotou Ignisu se nachází benzinový čtyřválec o objemu 1,2 litru, kterému v Suzuki říkají 1.2 DualJet Hybrid, což je popravdě trošku zavádějící název, jelikož hybridní technologie je zde k dispozici pouze v podobě mild-hybridu. Ten jen vypne dřív motor při zastavování a částečně elektromotor také pomáhá s boostem spalovacímu motoru (elektromotor přidává 2,3 kW výkonu a 50 Nm točivého momentu). Jiná motorizace v současnosti v nabídce není.
Kapacita baterie byla oproti předchozí generaci Ignisu Hybrid zvětšena více než trojnásobně – ze 3 Ah na 10 Ah. I přes toto navýšení si ale elektrická soustava udržuje nízkou hmotnost, konkrétně jen deset kilogramů. Nejen díky tomu se všechny současné verze Ignisu Hybrid vejdou se svojí provozní hmotností do tuny, a to včetně variant s pohonem 4x4. A to je fajn.
Suzuki jako jeden z mála výrobců nabízí čtyřkolku do všech svých modelů. A nechybí ani tady, což se může hodit, když se s Ignisem pustíte třeba v zimě za hranice města. Ono i takový rozbahněný kopec cestou na chatu či chalupu může auto, a to s malými koly, jako je Ignis, obvzlášť pěkně potrápit. S pohonem všech kol si ale nemusíte dělat starosti a díky tomu je Ignis mnohem praktičtějším vozem, než by se mohlo na první pohled zdát. Světlá výška auta je navíc slušných 18 centimetrů a nechybí tu ani asistent sjíždění svahu a asistent pro rozjezd na kluzkém povrchu. To byste od Ignisu nečekali, že?
Jinak ale Ignis není žádný dravec, dynamika vozu je spíše horší. Jen pro představu, z nuly na stovku mu to trvá skoro 13 sekund. Po nedávné modernizaci navíc ztratil Ignis pár koníků výkonu (konkrétně necelých 7 koní a 13 Nm točivého momentu). Holt se zdá, že důležitější než výkon jsou dnes hodnoty emisí a spotřeby, nehledě na to, jestli pak auto jede, nebo ne. Na dálnici se tak do levého pruhu pouštějte s Ignisem jen velmi opatrně – hezky předjet s nohou na podlaze, zařadit se rychle zpátky doprava a pro jistotu se automaticky omluvit zvednutím ruky těm pěti nedočkavcům, kteří mezitím za vámi utvořili řadu.
Jak je ovšem Ignis slabý na dálnici, o to je lepší ve městě. Velmi dobře se ovládá, je hbitý, díky kompaktním rozměrům se s ním dobře parkuje a hybridní technologie funguje, jak má, a při zastavování vypíná motor poctivě s předstihem, takže šetříte cenné decilitry paliva. Navíc se s Ignisem skvěle manipuluje v omezeném prostoru díky malému poloměru otáčení, který činí jen 4,7 metru. A spotřeba? Ta se během našeho týdenního testu, v průběhu kterého jsme jezdili po městě, po okreskách, ale i po dálnici, ustálila na hodnotě 5 litrů na sto kilometrů.
Nový Suzuki Ignis se dá pořídit od 313 900 korun (výbavový stupeň Comfort, pohon předních kol, manuální převodovka). Čtyřkolku, jako jsme měli k dispozici na týden my, seženete od 397 900 Kč, námi testovaný vůz měl navíc příplatkový metalický lak za 9 000 korun, celková cena tak povyrostla 406 900 Kč. Pokud byste Ignis chtěli s bezestupňovou automatickou převodovkou, připravte si 447 900 korun (k dispozici jen s pohonem předních kol a v nejvyšší výbavě Elegance).
Technické údaje | |
---|---|
Motor | zážehový čtyřválec, čtyři ventily na válec, uložený vpředu napříč, mild-hybrid |
Zdvihový objem | 1 197 cm3 |
Výkon | 61 kW (83 koní) při 6 000 ot./min. |
Točivý moment | 107 Nm při 2 800 ot./min. |
Plnění | atmosférické |
Převodovka | pětistupňová manuální |
Pohon | všech kol |
Pohotovostní hmotnost | 910 kg |
Akcelerace 0-100 km/h | 12,8 sekundy |
Maximální rychlost | 165 km/h |
Spotřeba (kombinovaná) | 5,0 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 30 litrů |
Kola a pneumatiky | 175/60 R16 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 3 700/1 690/1 605 mm |
Rozvor | 2 435 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 204 až 227 litrů |