Hlavní obsah

Suzuki Across – Převlečená RAV4 přece jen nabídne něco navíc

Foto: Ondřej Kroutil/Suzuki

Téměř všichni si mysleli, že Suzuki Across nemůže oproti Toyotě RAV4 ničím překvapit, ale opak je pravdou

Plug-in hybridní SUV od japonské automobilky Suzuki není ničím jiným než převlečenou Toyotou RAV4. Na první pohled se může zdát, že kromě designu není nic nového, jenže až bližší zkoumání odhalí, proč byste neměli Across do zásuvky úplně zatracovat. Povíme vám, z jakého důvodu auto vzniklo, co nabídne navíc a kdo si jej bude kupovat.

Článek

Pokud vás zajímá, jak Suzuki Across (přestrojená toyota) vlastně jezdí, jaký poskytne prostor a tak dále, jste na správné adrese. Mrkněte třeba na předloňský článek kolegy Martina Jánského, který barvitě popisuje, proč byste si měli RAV4 koupit a jaká doopravdy je. Podrobné dojmy také přinesl Honza Červenka, jehož čtivo rovněž vřele doporučujeme.

Předmětná varianta do zásuvky nabídne početnější stádo koní a samozřejmě ujede čistě na baterie oproti klasické hybridní verzi více než pár set metrů. Konkrétně se bavíme o 75 kilometrech (WLTP) na jedno nabití v těch nejoptimálnějších podmínkách. Teď v zimě a v plném komfortu budeme balancovat v rozmezí 40 až 50 bezemisních kilometrů.

Foto: Ondřej Kroutil/Suzuki

Suzuki Across ujede čistě na baterie v zimním období reálně kolem 40 až 50 kilometrů

I v provedení PHEV se bavíme o primární předokolce, disponující možností připojení pohonu zadní nápravy. Jakožto nově homologovaný plug-in hybrid musí velké suzuki gentlemansky vydávat v nízkých rychlostech (zde při 24 km/h a níže) nějaký zvuk, aby plašilo chodce. V našem případně jde o jakési kosmické bzučení, ale to jen tak pro zajímavost.

Rozdíly mezi Acrossem a RAV4 hledejte hlavně na přídi, přepracované partie nesou podpis designu Suzuki a jeho logo, nicméně to je vše. Za zmínku stojí ještě kufr o objemu 490 litrů a v něm praktická zásuvka na 230 V. Oba modely, tedy „toyka“ i „zuka“, disponují aktivní technologií potlačení kývání karoserie při přejezdu nerovností. Systém umí jednoduše v pravou chvíli omezit výkon motoru natolik, aby se SUV v inkriminované situaci „nestavělo“ na zadní, respektive následně na přední nápravu.

Foto: Ondřej Kroutil/Suzuki

Nejvýraznější viditelné rozdíly hledejte na přídi. Across působí oproti RAV4 daleko uhlazeněji

Určité diference najdete i v cenách, respektive Across v základu přijíždí o něco lépe vybaven než podobná Toyota RAV4 Plug-in, nicméně u aut za 1,4 milionu korun to nelze dogmaticky považovat za bernou minci. Přece jen pár desítek tisíc sem nebo tam už zase nehraje takovou roli, a navíc u Toyoty si můžete vybírat z vícero výbavových stupňů i paketů, zatímco Suzuki nabízí jedinou specifikaci.

Foto: Ondřej Kroutil/Suzuki

Za prakticky stejnou cenu dostanete u Suzuki o něco více muziky

Ostatně mrkněte na tabulku níže, ta vám napoví, kdo v utkání Suzuki Across Elegance (1 399 900 Kč) versus Toyota RAV4 Plug-in Comfort (1 400 000 Kč) vlastně vítězí.

Výbavový prvekSuzukiToyota
Systém sledování mrtvého úhluAnoNe
Technologie monitoringu pohybu za vozidlem AnoNe
Asistent pro sjíždění svahuAnoNe
Čalounění sedadel v kombinaci syntetická kůže/látkaAnoNe, pouze látka
Vyhřívané přední stěračeAnoNe
Bezkontaktní otevírání pátých dveří AnoNe
Vyhřívaný volantAnoNe
19palcové disky z lehké slitinyAnoNe, pouze 18palcové

Proč vlastně Suzuki Across vzniklo? Primárně kvůli drakonickým flotilovým emisním pokutám ze strany Evropské unie. Ostatně z totožných důvodů automobilka stáhla z evropských trhů čtyřsedadlového Jimnyho a přetypovala jej na dvoumístný lehký náklaďák. Sekundárně pak v rámci hlubší synergie s Toyotou.

Foto: Ondřej Kroutil/Suzuki

Tenhle model vznikl primárně kvůli snížení celkových flotilových emisí

Kdo si bude takhle drahý model kupovat? Přece jen u Suzuki nejvíce frčí Vitara za 500 až 600 tisíc, stíhaná levnějším Swiftem nebo Ignisem. Je to jednoduché, ke značce postupně dorazí úplně nová klientela, která má autorizovanou prodejnu (a servis) blízko místa bydliště a potřebuje pro svůj život či práci větší SUV.

Dále se bavíme o věrných zákaznících, majitelích starších modelů Grand Vitara hledajících adekvátní náhradu nebo o osobách, jež mají přímé vazby na prodejce. České zastoupení v přestrojené RAV4 do zásuvky rozhodně nehledá obchodní trhák, všichni si uvědomují, že půjde o prodeje v jednotkách kusů.

Foto: Ondřej Kroutil/Suzuki

Plug-in hybridní Across nejspíš nebude prodejním trhákem, ale zase zaujme pro Suzuki novou klientelu

Vyvstává vlastně poslední otázka, čím je Suzuki prospěšné Toyotě? Obě automobilky dohromady vyvíjí další vozy – plug-in hybridy i elektromobily. Jedna z největších korporací světa získala od daleko menší společnosti účinný tříválcový motor, dva modely pro indický trh a společný projekt ve formě budoucího SUV určeného k prodeji na asijských trzích.

Co napsat závěrem? Pokud toužíte po plug-in hybridu, ryze japonském autě, nepotřebujete extra vychytávky typu head-up displej, ale zase nechcete nadlimitně rozhazovat, zaměřte se na Across. Je to v podstatě levnější RAV4 Plug-in, jen vybavený jinou fasádou a několika komfortní prvky navíc. Koneckonců ne každému sedí „toyoťácký“ čelní design á la Hvězdné války, takže jste-li spíše konzervativní, možná je uhlazenější příď s logem ve tvaru S vaším šálkem čaje.

Technické údaje
Motoratmosférický zážehový čtyřválec
Zdvihový objem2 487 cm3
Výkon136 kW (185 k) při 6 000 ot./min.
Přední elektromotor 134 kW (182 k)
Zadní elektromotor40 kW (54 k)
Pohon4x4
Elektrický dojezd75 km (WLTP)
Kapacita baterie18,1 kWh
Maximální rychlost180 km/h
Zrychlení 0-100 km/h6 s
Světlá výška190 mm
Objem palivové nádrže55 l
Přívěs brzděný / nebrzděný1500 / 750 kg
Rozměry (d x š x v)4 635 x 1 855 x 1 690 mm
Rozvor2 690 mm
Cena 1 399 900 Kč
Načítám