Článek
Pokud vás zajímá, jak Suzuki Across (přestrojená toyota) vlastně jezdí, jaký poskytne prostor a tak dále, jste na správné adrese. Mrkněte třeba na předloňský článek kolegy Martina Jánského, který barvitě popisuje, proč byste si měli RAV4 koupit a jaká doopravdy je. Podrobné dojmy také přinesl Honza Červenka, jehož čtivo rovněž vřele doporučujeme.
Předmětná varianta do zásuvky nabídne početnější stádo koní a samozřejmě ujede čistě na baterie oproti klasické hybridní verzi více než pár set metrů. Konkrétně se bavíme o 75 kilometrech (WLTP) na jedno nabití v těch nejoptimálnějších podmínkách. Teď v zimě a v plném komfortu budeme balancovat v rozmezí 40 až 50 bezemisních kilometrů.
I v provedení PHEV se bavíme o primární předokolce, disponující možností připojení pohonu zadní nápravy. Jakožto nově homologovaný plug-in hybrid musí velké suzuki gentlemansky vydávat v nízkých rychlostech (zde při 24 km/h a níže) nějaký zvuk, aby plašilo chodce. V našem případně jde o jakési kosmické bzučení, ale to jen tak pro zajímavost.
Rozdíly mezi Acrossem a RAV4 hledejte hlavně na přídi, přepracované partie nesou podpis designu Suzuki a jeho logo, nicméně to je vše. Za zmínku stojí ještě kufr o objemu 490 litrů a v něm praktická zásuvka na 230 V. Oba modely, tedy „toyka“ i „zuka“, disponují aktivní technologií potlačení kývání karoserie při přejezdu nerovností. Systém umí jednoduše v pravou chvíli omezit výkon motoru natolik, aby se SUV v inkriminované situaci „nestavělo“ na zadní, respektive následně na přední nápravu.
Určité diference najdete i v cenách, respektive Across v základu přijíždí o něco lépe vybaven než podobná Toyota RAV4 Plug-in, nicméně u aut za 1,4 milionu korun to nelze dogmaticky považovat za bernou minci. Přece jen pár desítek tisíc sem nebo tam už zase nehraje takovou roli, a navíc u Toyoty si můžete vybírat z vícero výbavových stupňů i paketů, zatímco Suzuki nabízí jedinou specifikaci.
Ostatně mrkněte na tabulku níže, ta vám napoví, kdo v utkání Suzuki Across Elegance (1 399 900 Kč) versus Toyota RAV4 Plug-in Comfort (1 400 000 Kč) vlastně vítězí.
Výbavový prvek | Suzuki | Toyota |
---|---|---|
Systém sledování mrtvého úhlu | Ano | Ne |
Technologie monitoringu pohybu za vozidlem | Ano | Ne |
Asistent pro sjíždění svahu | Ano | Ne |
Čalounění sedadel v kombinaci syntetická kůže/látka | Ano | Ne, pouze látka |
Vyhřívané přední stěrače | Ano | Ne |
Bezkontaktní otevírání pátých dveří | Ano | Ne |
Vyhřívaný volant | Ano | Ne |
19palcové disky z lehké slitiny | Ano | Ne, pouze 18palcové |
Proč vlastně Suzuki Across vzniklo? Primárně kvůli drakonickým flotilovým emisním pokutám ze strany Evropské unie. Ostatně z totožných důvodů automobilka stáhla z evropských trhů čtyřsedadlového Jimnyho a přetypovala jej na dvoumístný lehký náklaďák. Sekundárně pak v rámci hlubší synergie s Toyotou.
Kdo si bude takhle drahý model kupovat? Přece jen u Suzuki nejvíce frčí Vitara za 500 až 600 tisíc, stíhaná levnějším Swiftem nebo Ignisem. Je to jednoduché, ke značce postupně dorazí úplně nová klientela, která má autorizovanou prodejnu (a servis) blízko místa bydliště a potřebuje pro svůj život či práci větší SUV.
Dále se bavíme o věrných zákaznících, majitelích starších modelů Grand Vitara hledajících adekvátní náhradu nebo o osobách, jež mají přímé vazby na prodejce. České zastoupení v přestrojené RAV4 do zásuvky rozhodně nehledá obchodní trhák, všichni si uvědomují, že půjde o prodeje v jednotkách kusů.
Vyvstává vlastně poslední otázka, čím je Suzuki prospěšné Toyotě? Obě automobilky dohromady vyvíjí další vozy – plug-in hybridy i elektromobily. Jedna z největších korporací světa získala od daleko menší společnosti účinný tříválcový motor, dva modely pro indický trh a společný projekt ve formě budoucího SUV určeného k prodeji na asijských trzích.
Co napsat závěrem? Pokud toužíte po plug-in hybridu, ryze japonském autě, nepotřebujete extra vychytávky typu head-up displej, ale zase nechcete nadlimitně rozhazovat, zaměřte se na Across. Je to v podstatě levnější RAV4 Plug-in, jen vybavený jinou fasádou a několika komfortní prvky navíc. Koneckonců ne každému sedí „toyoťácký“ čelní design á la Hvězdné války, takže jste-li spíše konzervativní, možná je uhlazenější příď s logem ve tvaru S vaším šálkem čaje.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | atmosférický zážehový čtyřválec |
Zdvihový objem | 2 487 cm3 |
Výkon | 136 kW (185 k) při 6 000 ot./min. |
Přední elektromotor | 134 kW (182 k) |
Zadní elektromotor | 40 kW (54 k) |
Pohon | 4x4 |
Elektrický dojezd | 75 km (WLTP) |
Kapacita baterie | 18,1 kWh |
Maximální rychlost | 180 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h | 6 s |
Světlá výška | 190 mm |
Objem palivové nádrže | 55 l |
Přívěs brzděný / nebrzděný | 1500 / 750 kg |
Rozměry (d x š x v) | 4 635 x 1 855 x 1 690 mm |
Rozvor | 2 690 mm |
Cena | 1 399 900 Kč |