Článek
Amerika je nejen země nekonečných možností, ale také nekonečných plání, kde by se jeden okamžitě ztratil. Ta rozloha Evropanovi prostě musí vyrazit dech. Logicky se Američané nemusí prostorově příliš omezovat – ať už jde o rozměry jejich obézních těl nebo o jejich auta. Pick-up Frontier se svými 5,3 metru na délku a SUV Pathfinder dlouhý rovných 5 metrů bychom u nás považovali za obrovská auta, ale v Americe jde o pouhou střední třídu.
Což znamená, že jde o jedny z nejprodávanějších, a tedy nejdůležitějších aut značky, proto si dal Nissan záležet, aby jejich nejnovější generace byla co nejpovedenější. Jasně to vidíte na jejich moderním exteriérovém designu, jenž míchá drsný styl a sebevědomý výraz s notnou podporou LED osvětlení.
Ještě lépe vypadají propracované interiéry s měkkými plasty, čalouněné kůži a vybavené digitálními budíky a velkými infotainmenty nabízejícími širokou konektivitu – tady má navrch civilní Pathfinder určený rodinám, Frontier má pořád o trochu blíž k pracovnímu nástroji. Pathfinder má také značnou výhodu až osmimístného uspořádání kabiny (tedy pokud si do prostřední řady neobjednáte dvě samostatná pohodlná křesla).
Co ale Evropan určitě bude závidět, jsou motory – namísto u nás obvyklých přeplňovaných čtyřválců jsou obě auta poháněná poctivými šestiválci s výkonem kolem 300 koní (konkrétně Pathfinder má 284koňový 3,5 V6, Frontier kontruje 3,8 V6 produkujícím 310 koní), které přes 9stupňový automat roztáčejí všechna čtyři kola.
K dispozici je samozřejmě i řada jízdních režimů upravujících nastavení elektronických systémů, protože tahle auta to s terénem myslí skutečně vážně. Pro typické zákazníky bude důležité také to, kolik oběma autům budou moci naložit – pick-up uveze až 635 kg nákladu a utáhne přívěs o hmotnosti až 2,9 tuny, SUV zvládne na kouli táhnout až 2,7 tuny.
Celé to zní dost lákavě, že? Vkrádá se tedy otázka, jestli náhodou tyhle dva obry neuvidíme i v Evropě – ostatně Frontier je jen jeden z exportních názvů pro dobře známou Navaru a Pathfinder se na našem kontinentu prodával ještě minulou dekádu. Jenže odpověď bude v obou případech nejspíš rezolutní ne: evropská Navara je totiž modernější než její americký ekvivalent a Pathfinder by si své zákazníky možná našel, ale ne dost na to, aby se Nissanu vyplatilo zacvakat emisní pokuty za jeho masivní V6. Kdepak, musíme si vystačit s o číslo menším X-Trailem, který však již brzy dorazí ve své zcela nové generaci. Aspoň nějaká dobrá zpráva…