Článek
Citroën se vydal do evropských vod s další novinkou, po modelech C4 a ë-C4 přijíždí kombinace SUV, hatchbacku a kombíku jménem C5 X. Cestovní vůz se neobejde bez technologického know-how značky, a to tlumičů s progresivními hydraulickými dorazy – u plug-in hybridů dokonce s adaptivní funkcí.
Avantgardně laděná příď navazuje na současný designový jazyk Citroënu a přidává siluetu typickou pro kombíky, záď tvarovanou podobně jako mají hatchbacky a vyšší posez i světlou výšku náležící obvykle sportovně-užitkovým vozům. Z hlediska rozměrů to vypadá následovně:
Technické údaje | |
---|---|
Rozvor | 2 785 mm |
Délka | 4 805 mm |
Šířka | 1 865 mm |
Výška | 1 485 mm |
Velikost ráfků | 19" |
Za další trumfy C5 X považuje automobilka komfortní sedadla s pěnovou výplní o vysoké hustotě, přehlednou palubní desku, úložné prostory, široký prostor vzadu a celkové prosklení vozu s akusticky vrstvenými okny. Základní objem kufru činí 545 litrů, avšak po sklopení druhé řady sedadel vzroste až na 1 640 litrů. Potěší také nízké prahy (kvůli pohodlnějšímu nastupování) a kryt zavazadelníku připevněný k výklopné části dveří (to zase usnadňuje nakládku věcí).
Z hlediska zajímavé výbavy jmenujme pokročilý head-up displej, balíček sofistikovaných asistentů včetně poloautonomního řízení druhé úrovně, panoramatické zobrazení obrazu z parkovacích kamer a komfortní přístupový systém, kdy se auto samočinně odemkne/zamkne, jakmile k němu přijdete/vzdálíte se – známá funkce například z DS 3 Crossback.
Mimo čistě benzinových jednotek (diesely nebudou) se o slovo hlásí především plug-in hybridní předokolka kombinující zážehový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru a elektromotor. V praxi to znamená celkový výkon 225 koní, dojezd na baterky více než 50 kilometrů a čistou elektrickou jízdu až do rychlosti 135 km/h. Nejde však o žádnou převratnou novinku, tohle už umí sesterský PHEV Peugeot 508, zatímco milovníci 360 koní a pohonu 4x4 si počkají na luxusnější zásuvkový sedan DS 9.
A kdy že se to můžeme těšit? Silniční loď s označením C5 X na zádi připluje už v druhé polovině roku 2021, nicméně nebude to mít lehké. Mohla by zaujmout především základní cenou, kterou očekáváme o něco nižší než u koncernového Peugeotu 508, anebo prostě jen svěžím vzhledem. Pořád si však nejsme jisti, jestli tuzemská klientela naučená na cenově dostupné Berlingo nebo C3 zatouží po notně reprezentativním zmutovaném kombíku. No, co si o tom myslíte vy?