Článek
O zprávách z Japonska se říká, že jsou buď úplně „vycucané z prstu“, nebo prý naopak ukazují reálnou budoucnost. V tomto případě si klidně vsadíme na to druhé. Subaru potřebuje následovníka modelů Impreza i Levorg, příští rok by tedy klidně mohl dopadnout. A protože samotná automobilka řekla, že WRX STI se vrátí, tak vězte, že to bude i na téhle nové podvozkové platformě, kterou Subaru používá už od roku 2017.
Stejně jako v minulosti, i teď bychom se mohli dočkat toho, že v Japonsku bude mít STI jiný motor než ve zbytku světa. Konkrétně by to mohl být dvoulitrový boxer EJ20 s výkonem 315 koní, v USA a v Evropě pak 2,5litrová jednotka s označením EJ257 s výkonem 310 koní. Ano, hádáte správně, jde o emise.
S přechodem na novou globální platformu by se měl posunout jízdní komfort, ale neměly by nijak utrpět jízdní vlastnosti. STI by měla mít pořád specifické naladění a díky chytrému diferenciálu a vektorování točivého momentu by měla opět nadchnout po všech stránkách. A pozor, automobil by prý neměl být větší než poslední generace STI, což kvitujeme s povděkem.
WRX STI bude mít i nadále čtyřdveřovou karoserii, přičemž design by měl vycházet z konceptu Viziv. Subaru tomu stylu říká „Dynamický a solidní“, nám se líbí hlavně to, že WRX STI by mělo mít dál svalnaté blatníky a křídlo. Auto by pak mělo jezdit na 19palcových kolech, mělo by mít sedadla Recaro a možná se dočkáme i nějaké úplně nové barvy – údajně půjde o specifickou bílou.
A proč si myslíme, že je to všechno tak blízko realitě? Protože podle zákulisních informací z automobilky je dost možné, že se nového WRX STI dočkáme ještě na letošním autosalonu v Tokiu, kde by mohl mít premiéru i nový Levorg.
Tak co vy na to? Líbí?