Článek
Historie značky se začala psát v roce 1953, ale první Subaru s charakteristickým pohonem všech kol se představilo až v roce 1972. Praotcem všech Subaru se čtyřkolkou se v tom roce stal kombík Leone 4WD, který se zapsal do historie automobilového průmyslu jako první japonské sériově vyráběné auto s pohonem 4×4.
Subaru na příští rok jistě plánuje oslavy významného 50. výročí Leone 4WD, ale další důležitý milník oslavuje i v letošním roce – za 49 let dokázalo vyrobit 20 milionů vozů s pohonem všech kol. Ten se postupem času vyvinul do dnešního systému Symmetrical AWD, s nímž se v současnosti prodá 98 procent ze všech vyrobených Subaru.
Čtyřkolka je charakteristickým prvkem všech starších i moderních aut zmíněné japonské automobilky a většina majitelů vozů značky si ani neumí představit svoje Subaru s jiným pohonem. Jedinou výjimkou je sportovní kupé Subaru BRZ s pohonem zadních kol, které díky zábavnému rozevlátému jízdnímu stylu přitáhlo zájem a pozornost řidičských nadšenců a amatérských i profesionálních drifterů.
I s pro Subaru netypickým pohonem zadních kol je BRZ celosvětově oblíbený model, a tak automobilka vyvinula a představila novou generaci. Značka neupustí od čtyřkolek ani v budoucnu a tuto typickou konfiguraci pohonu bude mít i již vyvíjený první elektromobil Solterra, který vzniká ve spolupráci s Toyotou.