Hlavní obsah

Subaru v New Yorku odhalilo nový Outback. Vypadá skvěle!

Foto: Subaru

Subaru Outback zatím brázdí celosvětové silnice v pěti generacích, ale brzy k nim přibude nová, šestá generace, která byla představena na autosalonu v New Yorku. Zvenku sice vypadá jen jako facelift té aktuální, ale pod povědomým zevnějškem se skrývají zcela nové vnitřnosti, aby Outback držel krok se současnými technologiemi.

Článek

Zvenku vypadá nový Outback vážně nebezpečně podobně současné generaci. Jenže ta je přece oblíbená a Subaru vždy razilo heslo „nespravuj, co není rozbité“. Základní charakterové rysy jsou stejné – drsné oplastování, vyšší světlá výška a speciálně tvarované nárazníky. Subaru auta do terénu a pro dobrodružství umí a nový Outback to jen potvrzuje.

Důležitější je, že nový Outback stojí na nové platformě SGP, kterou sdílí s Imprezou a XV. Má extratuhou konstrukci, což je přínosné nejen pro komfort a ovladatelnost vozu, ale především pro bezpečnost posádky – auto totiž díky nové platformě zvládne v případě nárazu zpředu nebo z boku absorbovat až o 40 % energie více než předchůdce. Není se ale co divit. Subaru dlouhodobě pracuje na tom, aby jeho modely patřily k těm nejbezpečnějším na světě. Automobilka si ale taky dává záležet na tom, aby se jejich auta příjemně řídila. To dokazuje i fakt, že ačkoliv je světlá výška nového Outbacku 22 centimetrů, Subaru si dalo velkou práci s tím, aby neutrpěla ovladatelnost auta, která má být prý lepší než u většiny SUV.

Nejvíce změn je patrných v interiéru. Na první pohled je jeho zpracování mnohem lepší, než tomu bylo doposud a najdeme zde také nový displej informačního systému s úhlopříčkou 11,6 palce. Nechybí zde ale ani systém EyeSight, který umí varovat a také zabránit čelnímu nárazu, udržet auto v jízdním pruhu a mnoho dalšího. Kromě toho Subaru nabídne za příplatek i možnost LED světlometů, které budou umět reagovat jak na zatočení kol, tak třeba také na automatické brzdění při couvání. Řidič s duší dobrodruha pak jistě ocení off-road systém X-Mode nebo novou výbavovou verzi, která nabídne třeba i sedadla čalouněná materiálem, jenž odpuzuje vodu. Kdo z vás byl někdy na offroadové výpravě, zcela jistě ví, že suchá sedadla jsou nesmírně důležitá.

Pod kapotu Subaru nabídne dvě motorizace. Lákavější je přeplňovaný agregát o objemu 2,4 litru, jehož výkon bude 260 koní a točivý moment 376 Nm, který se ale do Evropy s největší pravděpodobností nepodívá. My se můžeme těšit na osvědčený atmosférický motor s objemem 2,5 litru, který bude naladěn na 182 koní výkonu a točivý moment 239 Nm. Oba motory budou spolupracovat s převodovkou CVT a samozřejmě také s pohonem všech kol. Konkrétní specifikace pro náš trh a cenu se dozvíme během tohoto roku.

Načítám