Článek
Zvenku vypadá nový Outback vážně nebezpečně podobně současné generaci. Jenže ta je přece oblíbená a Subaru vždy razilo heslo „nespravuj, co není rozbité“. Základní charakterové rysy jsou stejné – drsné oplastování, vyšší světlá výška a speciálně tvarované nárazníky. Subaru auta do terénu a pro dobrodružství umí a nový Outback to jen potvrzuje.
Důležitější je, že nový Outback stojí na nové platformě SGP, kterou sdílí s Imprezou a XV. Má extratuhou konstrukci, což je přínosné nejen pro komfort a ovladatelnost vozu, ale především pro bezpečnost posádky – auto totiž díky nové platformě zvládne v případě nárazu zpředu nebo z boku absorbovat až o 40 % energie více než předchůdce. Není se ale co divit. Subaru dlouhodobě pracuje na tom, aby jeho modely patřily k těm nejbezpečnějším na světě. Automobilka si ale taky dává záležet na tom, aby se jejich auta příjemně řídila. To dokazuje i fakt, že ačkoliv je světlá výška nového Outbacku 22 centimetrů, Subaru si dalo velkou práci s tím, aby neutrpěla ovladatelnost auta, která má být prý lepší než u většiny SUV.
Nejvíce změn je patrných v interiéru. Na první pohled je jeho zpracování mnohem lepší, než tomu bylo doposud a najdeme zde také nový displej informačního systému s úhlopříčkou 11,6 palce. Nechybí zde ale ani systém EyeSight, který umí varovat a také zabránit čelnímu nárazu, udržet auto v jízdním pruhu a mnoho dalšího. Kromě toho Subaru nabídne za příplatek i možnost LED světlometů, které budou umět reagovat jak na zatočení kol, tak třeba také na automatické brzdění při couvání. Řidič s duší dobrodruha pak jistě ocení off-road systém X-Mode nebo novou výbavovou verzi, která nabídne třeba i sedadla čalouněná materiálem, jenž odpuzuje vodu. Kdo z vás byl někdy na offroadové výpravě, zcela jistě ví, že suchá sedadla jsou nesmírně důležitá.
Pod kapotu Subaru nabídne dvě motorizace. Lákavější je přeplňovaný agregát o objemu 2,4 litru, jehož výkon bude 260 koní a točivý moment 376 Nm, který se ale do Evropy s největší pravděpodobností nepodívá. My se můžeme těšit na osvědčený atmosférický motor s objemem 2,5 litru, který bude naladěn na 182 koní výkonu a točivý moment 239 Nm. Oba motory budou spolupracovat s převodovkou CVT a samozřejmě také s pohonem všech kol. Konkrétní specifikace pro náš trh a cenu se dozvíme během tohoto roku.