Článek
Někdy musíte s autem ujet desítky a stovky kilometrů, abyste si na něj udělali názor. Ale u Subaru Outback stačí vklouznout do pohodlné sedačky v ideální výšce a zabouchnout za sebou dveře, které vydají uspokojující žuchnutí. Ideální řidičskou pozici najdete hned, kolem sebe máte dost prostoru, výhled je skvělý, přehlednost a ergonomie perfektní. Materiály a tlačítka vás z bot nevystřelí, ale všechno působí kvalitně, robustně a promyšleně. Už po pár minutách se tu cítíte jako doma. A to jste se ještě ani nerozjeli…
Po rozjetí vás totiž Outback bude překvapovat víc a víc – třeba živým a přesným řízením, okamžitou reakcí na plyn, solidním zátahem 175 koní, poddajným podvozkem, který si poradí s každou nerovností, a stabilitou probouzející jistotu. Do zatáček to tak začnete posílat ostřeji a Outback se jimi jen obratně protáhne, díky čtyřkolce máte k dispozici spoustu trakce a na výjezdu cítíte, jak vás pomáhá vystřelit ze zatáčky. Je to vážně překvapivě schopné a řidičsky hrozně uspokojivé auto.
Ale nemusíte být nadšený řidič, abyste si všimli kvalit Outbacku. Jen vnímejte to ticho, které doprovází jízdu (to díky sametovému atmosférickému boxeru), hladké rozjezdy bez cukání při řazení (díky převodovce Lineartronic, která mění převod plynule, při ostřejší akceleraci však dokáže přepnout na přirozenější řazení virtuálních kvaltů) a komfortní jízdu na jakémkoliv povrchu v jakékoliv rychlosti (podvozek je naladěný vážně brilantně).
Samozřejmě vám bude krýt záda zástup jízdních asistentů sdružených pod souhrnným názvem EyeSight (to proto, že jeho hlavní část je založená na kamerovém systému) – pokrývá funkce nouzového brzdění, adaptivního tempomatu, udržování jízdy v pruhu nebo monitorování mrtvých úhlů. Outback vás dokonce upozorní, když se na semaforech nebo v koloně auto před vámi rozjede.
Jízdy v terénu se Outback totiž vážně nezalekne. Má symetrický permanentní pohon všech kol, solidní světlou výšku 200 mm a podpůrný systém X-Mode, který vám pomůže při zdolávání terénních překážek na jakémkoliv povrchu (má režim i pro sníh nebo bláto) a při sjíždění prudkých svahů (sám udržuje zadanou rychlost, vy se tak můžete soustředit jen na výběr trasy a točení volantem). Kamerový systém umí dokonce sledovat situaci před vozem nebo u předních kol, takže se v náročném terénu budete snadno orientovat.
Subaru Outback je prostě promyšleně praktické, příkladně bezpečné, skvěle naladěné a odolně postavené auto, které uspokojí i běžného uživatele a potěší nadšeného řidiče. Prostě perfektně sladěné auto. Svou roli samozřejmě hraje i to, že současnou pátou generaci Outbacku ladí Subaru už šestý rok, a pokud sledujete novinky v automobilovém průmyslu, tak vám určitě neuniklo, že na dveře klepe zbrusu nová šestá generace, která přinese řadu technických inovací.
Jenže první auta se na českém trhu objeví až v průběhu příštího roku, takže teď máte jedinečnou příležitost pořídit si prověřený model nabitý výbavou (jako je třeba verze Limited obohacená o externí doplňky včetně 18“ litých kol a speciální kožené čalounění uvnitř) za cenu, které těžko odoláte (zeptejte se u svého dealera, jakou vám udělá cenu). O mnoho lépe své peníze utratit nemůžete…
Ceník současného Subaru Outback začíná na rovném milionu, nejvyšší výbava je jen o 130 tisíc dražší, připlácet se dá už jen za metalický lak.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | plochý čtyřválec boxer, uložený vpředu podél |
Zdvihový objem | 2 498 cm3 |
Výkon | 129 kW (175 k) při 5 800 ot./min. |
Točivý moment | 235 Nm při 4 000 ot./min. |
Převodovka | s plynule měnitelným převodem a 7 virtuálními rychlostmi |
Pohon | všech čtyř kol |
Pohotovostní hmotnost | 1 706 kg |
Akcelerace 0-100 km/h | 10,2 s |
Maximální rychlost | 198 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 8,6 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 60 l |
Kola a pneumatiky | 225/60 R18 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 820/1 840/1 605 mm |
Rozvor | 2 745 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 512 l |