Článek
Navzdory původním předpokladům a uniklým informacím se nově objevila zpráva, která tvrdí, že nová generace sourozenců BRZ a GT86 bude mít přirozeně dýchající srdce. Tedy žádné turbodmychadlo, ale 2,4litrový atmosférický motor typu boxer nabízející výkon 220 koní a točivý moment 240 Nm. A to by znamenalo nárůst objemu o cirka 400 kubických centimetrů, výkonu o 20 koní a síly o 35 Nm.
Nejde tedy o kdovíjaký nárůst, nicméně původní zprávy hlásaly zástavbu dvoulitrového přeplňovaného čtyřválce o výkonu 260 koní, což v konečném výsledku také nikoho nezvedne z pohodlného křesla. Samozřejmostí je pohon zadních kol a šestirychlostní manuál, ovšem stávající šestirychlostní automat bude nejspíš nahrazen osmirychlostním automatem.
Podle japonských médií se svěžích sporťáků dočkáme už v roce 2021, tedy devět let poté, co debutovala současná první generace.
Objevily se též spekulace, že by atmosférický motor mohl pouze doplnit svého přeplňovaného kolegu, který by mohl pracovat v ostřejších verzích, například v Toyotě GR86. Hovoří se také o tom, že vozidla budou stát na platformě TNGA, nikoli na té stávající.
Webový magazín Best Car Web z Japonska odhalil potenciální rozměry vozidel. Mluvíme tedy o délce 4 250 milimetrů, šířce 1 780 milimetrů, výšce 1 315 milimetrů a rozvoru 2 570 milimetrů. Toybaru dnes měří na délku 4 240 milimetrů, je široké 1 775 milimetrů, vysoké 1 320 milimetrů a disponuje rozvorem náprav 2 570 milimetrů.
Žádná z automobilek nic oficiálně nepotvrdila (nečekaně), takže si zkrátka musíme počkat na další úniky, špiónské fotky nebo na začátek příštího roku, kdy budeme určitě vědět více.