Článek
Nový Peugeot 208 všem tak trochu vyrazil dech – přišel s elegantně-agresivním designem, propracovanou kabinou, spoustou technologií a moderními pohony včetně elektrické verze. Rázem je o krok před veškerou konkurencí v segmentu. A protože je s ním větší brácha 2008 technicky velmi spřízněný, bude z těchto výhod těžit také. Tak si to pojďme projít pěkně popořadě…
DESIGN
Peugeot se toho vážně nebojí a jeho auta plná ostrých křivek a výrazných detailů vystupují z řady, full-LED světla a velká maska mu dodávají správně sebevědomý výraz, což je zvlášť u SUV zákazníků velmi vítaná vlastnost.
PROSTOR
Nová generace 2008 je o 141 mm delší a má o 112 mm delší rozvor, posádka by tedy měla mí k dispozici víc životního prostoru než u předchůdce, kufr se přifoukl z 360 na slušných 434 litrů (elektrická verze nabídne pouze 405 litrů).
KABINA
Stejně jako u všech ostatních Peugeotů, i kabina 2008 je postavená na koncept i-Cockpit s malým volantem a přístrojovou kapličkou nad ním. Palubní přístroje jsou animované na digitálním displeji a využívají 3D efekt pro zvýraznění těch důležitějších informací. Vedle něj je pak umístěný dotykový infotainment s displejem 5, 7 nebo 10 palců (podporuje Android Auto, Apple CarPlay i Mirror Link) doplněný piánovými klávesami rychlé volby menu.
VÝBAVA
Nové Peugeoty jsou hodně o stylu, takže nejvyšší verze 2008 (GT-Line a GT) mají ve výbavě laskominy jako ambientní osvětlení, sedačky čalouněné kombinací kůže/Alcantara nebo 18 palcová kola, v nabídce bude i hi-fi Focal s 10 reproduktory. O bezpečnost posádky se stará systém nouzového brzdění, adaptivní tempomat (se stop & go funkcí), udržování jízdy v pruhu, sledování mrtvých úhlů a únavy řidiče, čtení značek nebo parkovací asistent. To, co bylo nedávno doménou velkých aut, mohou mít i malé městské nákupní tašky (a jejich přizvednutí sourozenci).
MOTORIZACE
Pohon všech kol nečekejte, 2008 bude výhradně předokolka, v terénu si pomůže jen jinými nastaveními elektroniky prostřednictvím ovladače Grip Control. Pohonné jednotky budou v nabídce pouze tři, tedy stejně jako u 208. První je tříválec 1,2 PureTech ve třech výkonových verzích (100, 130 a 155 koní) s šestistupňovým manuálem nebo osmistupňovým automatem, druhou je čtyřválcový turbodiesel 1,5 BlueHDi ve verzích se 100 koni a manuálem nebo se 130 koni s automatem. Novinkou je čistě elektrická varianta e-2008 s výkonem 136 koní a 260 Nm, který díky baterii o kapacitě 50 kWh ujede až 310 km (WLTP) – na 80 % ji na 100 kW rychlonabíječce dobijete za půl hodiny.
Nový Peugeot 2008 se bude vyrábět ve Španělsku a na trh dorazí na přelomu letošního roku. Má všechny předpoklady k tomu, aby se znovu stal hitem, jenže konkurence nespí a na dveře už klepou další generace jeho největších konkurentů – Renault Captur a Nissan Juke.