Článek
Hatchback Golf GTI Aurora upravovali učni ve Wolfsburgu, kombi Golf FighteR zase jejich kolegové ve Cvikově. Obě auta mají šedou barvu, na kombi ale najdete červené pruhy, zatímco Aurora (se slavným ruským křižníkem nemá nic společného, spíše hledejte v řecké mytologii) sází na světle zelenou a bílou. Ovšem vzadu také narazíte na černou barvu – podívejte se na ten obrovský, až nesmyslně dimenzovaný spojler.
A jasně, je to auto upravené podle mladých lidí (byť vedených dospělými), takže audiosystém je dimenzován náležitě: 3 500 wattů už dovede hrát hodně nahlas. A nechybí ani zvětšení šířky vozu o tři centimetry, výraznější prahy a přední lízátko (splitter).
Dvoulitrový benzinový čtyřválec byl patřičně upraven. Standardní GTI má výkon 169 kW (229 k), tady se bez specifikace použitých úprav výkon v případě Aurory vyšvihnul na 279 kW (380 koní). Síla motoru se přenáší skrz sedmistupňovou automatickou převodovku.
Tu dostalo také kombi FighteR, které vychází z Golfu R. Znamená to tedy pohon všech kol, neboť GTI přenáší sílu jen na přední kola. Rovněž dvoulitrové TSI v tomto případě produkuje 295 kW (400 k), čímž o rovnou stovku koní překonává výchozí model.
Zajímavostí jsou dále systémy výstražného osvětlení na střeše a masce chladiče. Studentský koncept totiž nebude umístěn někam do depozitáře, ale měl by sloužit jako safety car při závodech na okruhu Sachsenring. Ve výbavě nechybí ani 360° kamera.
Technickou lahůdkou je pak hologram, který najdete v GTI Aurora. Umožňuje promítat libovolný nápis, třeba trojici trojrozměrných písmen, které má většina z tisíců účastníků tradičního setkání u rakouského jezera Wörthersee ve velké oblibě.