Článek
Polonez byl jedním z produktů komunistické doby, který měl sloužit polských rodinnám. Jeho benefitem byla především na tu dobu prostorná kabina. Pod přední kapotou byla uložena pohonná jednotka, která skrze pětistupňovou převodovku poháněla zadní kola. Na začátku se mluvilo a výkonných motorech, ale kvůli finanční situaci zůstalo na začátku u slabých jednatrojek a jednapětek. Pro vládu se však na konci devadesátých let vyrobilo přeci jen několik dvoulitrových verzí s výkonem 110 koní, které bylo potřeba pro homologaci soutěžního speciálu FSO Polonez 2000 Rally. Ještě před tím vznikl jeden opravdový unikát, který měl sloužit také jako vozidlo pro rally.
Tohle auto bylo postaveno jen rok před prvním startem v roce 1978, kdy mělo nastoupit do závodu. Výrobci všechny překvapili, když do jeho interiéru těsně nad zadní nápravu namontovali motor z Lancie Stratos, tehdejšího rally monstra ze skupiny B. Zadní část musela být kompletně vykuchána a na místo zavazadlového prostoru se posadil atmosférický šestiválec o objemu 2,5 litru. Ve voze byl uložen napříč a poháněl zadní nápravu. Znamenalo to, že na pořádně rozšířené zadní nápravě bylo 260 koní a Polonez s nimi dokázal jet až 230 km/h. Ve svém první závodě odjel tři rychlostní zkoušky a všechny vyhrál. Informace ještě hovoří o použití většího chladiče z kamionu. Vůz byl v rally používán až do roku 1985, dál už se neví co s ním je.