Hlavní obsah

Stovka za 4,3 sekundy? A pak že jsou hybridy pomalé a nudné!

Foto: Peugeot

Vypadá docela nenápadně, ale disponuje výkonem přes 400 koní!

Peugeot se nám snaží dokázat, že hybridy nemusí být jen ekologicky nudné a zoufale pomalé. První vlaštovkou byl před čtyřmi roky 500koňový hot hatch 308 R HYbrid, nyní představuje rychlou verzi sedanu 508 pojmenovanou komplikovaně „Peugeot 508 Sport Engineered Concept“. Díky svým výkonnostním parametrům se může rychlostně směle měřit třeba se sportovním BMW M3!

Článek

Elektřina nemusí být využita jen k nudnému šetření paliva, může pomoci i rychlosti a zábavě za volantem! A nebavíme se tu jen o supersportech za desítky milionů korun (LaFerrari, McLaren P1, Porsche 918 Spyder) – alespoň to se nám snaží Peugeot dokázat svými výkonnými hybridními koncepty. Francouzská automobilka získala rozsáhlé zkušenosti s rychlými hybridy během pěti sezon závodění se svým diesel-hybridním speciálem 908 HDi FAP v seriálu vytrvalostních závodů (včetně Le Mans), a teď se je snaží přetavit do sériových modelů.

Foto: Peugeot

Z tohoto úhlu byste ho na silnici viděli nejčastěji, akorát rozmazanější

Vedle běžných verzí, které mají hlavně šetřit palivo a emise CO2, věří Peugeot i sportovním variantám, které vytěží z elektřiny všechny její výhody pro rychlou jízdu – okamžitou reakci na plyn, vysoký točivý moment a perfektní dávkovatelnost výkonu pro vektorování zátahu. Elektřina tak pomůže s rychlejším a preciznějším průjezdem zatáčkami i drtivou akcelerací na rovinkách. Nevěříte?

Foto: Peugeot

Interiér nepřipomíná závoďák, má jen sportovnější nádech díky volantu a anatomickým sedadlům čalouněným Alcantarou

Tak věřte – tenhle decentně vypadající koncept hybridní 508 navržený týmem Peugeot Sport dokáže vystřelit na stovku za pouhé 4,3 sekundy, čtvrtmíli smázne za 12,5 sekundy a jede až 250 km/h. Hodně zajímavá čísla! Ještě zajímavější jsou ale hodnoty pružného zrychlení, kde se síla elektřiny projeví nejvíc: z 80 na 120 km/h zrychlí za pouhé 2,5 sekundy, z 80 na 180 km/h pak za 9,3 sekundy. K tomu ještě zvládne na jedno nabití ujet 50 km pouze na elektřinu a emise CO2 v laboratorním testu jsou pouhých 49 g/km.

K takhle skvělým výkonům dospěl 508 od Peugeot Sportu díky spojení 200koňové 1,6 PureTech se 110koňovým elektromotorem na přední nápravě a 200koňovým elektromotorem na zadní nápravě (díky tomu mu také pohon všech čtyř kol). Konfigurací pohonu se tak liší od 308 R HYbrid, který měl 270 benzinových koní vpředu a 2x 115 elektrických koní vzadu, celkově tedy 500 koní. To u konceptu 508 se výkon sčítá hůř, proto Peugeot jen uvádí, že výkon se pohybuje „na úrovni vozů se 400 koňmi“. Aspoň nám sdělil oficiální údaj o maximálním točivém momentu 500 Nm.

Na přesných číslech ale vlastně příliš nezáleží, nezáleží ani na decentně sportovně upraveném designu a interiéru. To nejdůležitější poselství je, že automobilky i v budoucnu počítají s rychlými sportovními modely a nad zábavou za volantem ještě definitivně nezlomily hůl. A to je pro nás, nadšené řidiče, naprosto skvělá zpráva!

Načítám