Článek
O tento nápad se dle České televize, která informaci přinesla jako první, dělí ministerstvo dopravy a vnitra. Podle nich by bylo přínosné, kdyby se legislativa týkající se jízd kamionů sjednotila se sousedními státy. U nás je v současné chvíli pro kamiony zákaz v neděli a o svátcích v době od 13 do 22 hodin. Od 1. července do 31. srpna je pak rozšířen o zákaz v pátek od 17 do 21 hodin a v sobotu od 7 do 13 hodin. V Německu mají kamiony zákaz jízdy v neděli a o státních svátcích v době od půlnoci do 22 hodin. O prázdninách se k tomu přidává ještě čas v sobotu od 7 do 20 hodin. Ještě pro srovnání přidáme přehled polských zákazů. Tam kamiony nesmí na dálnice a silnice prvních tříd jen o svátcích od 8 do 22 hodin. O prázdninách pak také v pátek od 18 do 22 hodin, v sobotu od 8 do 14 hodin a v neděli od 8 do 22 hodin.
Ministr vnitra Jiří Hamáček pro ČT řekl, že by se mu výhledově líbilo, kdyby pro kamiony platil zákaz přes celou neděli. Hlavním problémem podle něj je, že zatímco u nás zatím kamiony na silnice v tomto čase smí, v okolních státech je tomu právě naopak. A proto se pak nákladní auta hromadí na našem území. To ale chce snad už konečně v blízké budoucnosti vyřešit ŘSD, které tvrdí, že má v plánu postavit nová velkokapacitní parkovací místa a odstavné plochy pro kamiony. Na fakt, že jich je u nás zoufale málo, už řadu let upozorňují veškerá sdružení dopravců i sami řidiči, kteří mají kvůli stojícím kamionům, jejichž řidiči si dělají povinnou přestávku, často problém zajet třeba jen k čerpací stanici, neboť kamiony stojí i na sjezdech z dálnic.
Návrh rozšířit zákaz jízdy pro kamionovou dopravu se ale logicky nepotkal s nadšením mezi dopravci. Podle nich každé časové omezení v různých zemích celou dopravu jen zdržuje, čehož důsledkem je právě to neblahé hromadění. Pokud úřady zakáží jízdu kamionům po celou neděli, dopady to bude mít jen na pár lidí vracejících se z víkendových výletů, chat a chalup. Ovšem pokud se všechny zastavené kamiony rozjedou až v pondělí ráno, může to podle nich vést i k velkým kolapsům dopravy. Obzvlášť kolem velkých měst, jako jsou Praha nebo Brno. Ministerstva, která s nápadem přišla, ale chystají výjimku pro české dopravce. Podle nich by bylo dobré, aby kamiony směly dokončit jízdu i přes zákaz, ovšem jen v tom případě, že je místo vykládky na našem území. Zákaz by se tak týkal především těch nákladních vozidel, která přes Česko jen projíždí.