Článek
A přestože matka je Němka, jeden by řekl, že se tu více projevily italské geny po otci – pořád je tu starý dvanáctiválec, tentokrát o objemu 6,2 litru (později 6,5 l u verze LP640), jehož kořeny lze vystopovat až k typu 350GT. Karoserie byla sice částečně z karbonu, řada plechů však stále byla z oceli, na rozdíl od celokarbonového Aventadoru. Jinými slovy – Murciélago mělo vždycky blíže k Diablu než ke svému nástupci.
Z dnešního pohledu tedy Murciélago působí tak trochu starosvětsky – žádné high-tech digitální LCD displeje, dostali jste klasické ocelové brzdy a v základu dokonce manuální převodovku, takže pokud jste se na světlech nechtěli ztrapnit, museli jste si za „automat“ připlatit. Ale tento „old school přístup“ se v posledních letech ukazuje jako plus, a jde tedy o poslední analogové Lambo s dvanáctiválcem. Skoro by se dalo říct, že jde o klasické auto.
Nakonec by tedy člověk skoro pochopil, že se tohle Lamborghini Murciélago z roku 2007 ve „faceliftové“ verzi LP640 prodalo za skoro stejné peníze, jaké dáte za moderní Aventador – konkrétně 248 850 britských liber, tedy 7,5 milionu Kč. Řekli jsme si, že tentokrát naše milé čtenáře nebudeme s cenou tolik napínat, jen otázka, co si pomyslí chudáci nedočkavci, kteří cenu teď hledají někde v posledních odstavcích.
Je evidentní, že tato LP640 v povedené černé Nero Aldebaran je ve skvělém stavu – aby ne, když má najeto jen 197 mil (315 kilometrů)! K černému laku je tu černý interiér Nero Perseus, satelitní navigace, kožené čalounění stropu a nová 19palcová kola Hemera, skrz která prosvítají žluté brzdové třmeny.
K autu je, jak píše inzerent, rozsáhlá servisní historie, kompletní vybavení z továrny jako pouzdro na doklady, faktura, původní manuál k vozu, záruční list, náhradní klíčky a nářadí.
Ať už pojem „rozsáhlá servisní historie“ znamená kompletní či ne, jedno je jisté – na trhu je opravdu velmi málo vozů Lamborghini Murciélago v takhle dobrém stavu. Má snad jen jednu jedinou chybičku – není tu manuální převodovka, ale příplatkový E-Gear. To, že volant je na pravé straně, bychom nějak skousli.
Standardní Murciélago se vyrábělo v letech 2001 až 2006. Poháněl jej 6,2l atmosférický V12 o výkonu 580 koní, výkon putoval na všechna čtyři kola, v základu byla manuální převodovka, za příplatek potom jeho robotizovaná verze E-Gear – nešlo tedy o klasický měničový automat. V roce 2006 přišel „facelift“ s efektním označením LP640, což de facto neoznačuje nic víc než podélné uložení motoru (v italštině Longitudinale Posteriore) a výkon v koňských silách.
Výkon 640 koní byl rovněž posazen ve vyšších otáčkách, těšit se z něj můžeme v rovných 8 000, oproti 7 500 u původní verze. LP640 měla také ve standardu karbon-keramické brzdy. Zvenku jste LP640 poznali podle nových nárazníků a litých kol. Murciélago se vyrábělo až do roku 2010, vznikly speciální verze jako Reventón, LP650-4 Roadster, LP640 Versace a na závěr LP670-4 s magickým přídomkem SV, tedy Super Veloce. Rok nato pak byl představen nástupce jménem Aventador. A dál už to asi znáte…