Článek
Jen v samotném Německu je obdobných firem, které vám vaši dodávku nebo pick-up přemění na dobrodružný křižník, hned několik – jednou z nich je i firma Hymer. V žádném případě nejde o amatéry, neboť jak sami uvádějí na svých webových stránkách, přinejmenším na starém kontinentu drží prvenství ve velkovýrobě „obytňáků“. Tradici mají už od roku 1957.
Jenže jak s lety pokročila doba, přizpůsobuje se Hymer i přes dodržování tradic nejmodernějším trendům. Mohutné obytňáky čím dál více uvolňují cestu kompaktnějším a leckdy atraktivnějším dodávkám a pick-upům – jedním z hlavních důvodů je fakt, že pokud třeba takový Mercedes Sprinter vybavíte pohonem všech kol a dalším vybavením nezbytným do terénu, dostanete se téměř všude. A to po vlastní ose, v teple a pohodlí.
Touha poznávat nepoznané je jednou ze základních lidských vlastností, které k naší civilizaci patří už odedávna, a tak společnost Hymer GmbH představuje dvě úplně nové modelové řady, založené právě na Sprinteru. Kompaktnějším z těchto dvou je Hymer Grand Canyon S CrossOver, který nabízí původní myšlenku volného pohybu ve stále relativně kompaktním balení. Druhým z nich je potom ML-T 570 CrossOver, který nabízí kromě více obytného prostoru také více palubních vymožeností.
Coby základ těchto čtyřkolových šerpů slouží v obou případech Mercedes Sprinter, který už se během let stal pro menší a středně velké modely od Hymeru jakýmsi „zlatým standardem“. Veškeré vnitřní vybavení si potom v Hymeru dělají sami – od kuchyně a koupelny se sprchou až po dělené ložní prostory.
A pak je tu ona zmíněná průchodnost terénem. Sprintery ve verzi CrossOver dostávají podvozkovou sadu, zvyšující standardní světlou výšku o užitečných 9 centimetrů, tím pádem podběhy hravě pojmou i terénní pneumatiky, které nabízí lepší adhezi a odolnost na nezpevněném povrchu.
Promyšlenost stavby dokazuje i fakt, že beze změny nezůstalo ani převodové ústrojí – nové zpřevodování pomůže naftovému motoru efektivně zdolávat strmé kopce i při plné zátěži. Poutavým, ale hlavně praktickým „doplňkem“ je potom střešní LED rampa, která nejenže působí efektně, ale také rozzáří i ten nejzapadlejší palouk a nejtemnější les.
Vozový park firmy Hymer se dělí na tři kategorie – integra, polointegra a vestavba. Poslední dvě jmenované potom mohou být založeny buď na zmíněném Mercedesu Sprinter, nebo případně na dodávkách Citroën či Fiat. Ceny se různí v závislosti na úrovni přestavby a hojnosti vybavení. Každopádně třeba v případě polointegrovaných obytných vozů ceny startují těsně pod 60 tisíci eur, čili zhruba 1,5 milionu korun, polointegrované obytňáky založené na Sprinterech pak začínají řádově o 5 tisíc eur výš (tzn. cca 1,6 milionu). Vozy z edice CrossOver však přesahují i částku 100 tisíc eur, tedy více než 2,6 milionu korun.
Pokud jste majiteli obytného vozu, který jste si postavili vy sami, a rádi byste se o svůj příběh podělili s dalšími čtenáři Garáže, ozvěte se nám na redakční mail redakce@garaz.cz a nezapomeňte přiložit i fotografie vašeho bydlíku.