Článek
Sportovní verze se nám přesunou od hatchbacků k SUV. Alespoň v koncernu VW Group se tak nejspíše stane. S naprostou jistotou se totiž dočkáme variant Cupra u modelů Ateca a možná také Arona, Volkswagen rovněž plánuje ostré verze modelů Tiguan a T-ROC, takže proč by s podobnými variantami nepřišla naše domácí automobilka Škoda Auto?
Na autosalónu ve Frankfurtu jsme mohli vidět finální sériovou variantu Kodiaqu Sportline, který vylepšuje vzhled exteriéru i interiéru směrem k větší sportovnosti. Zatím žádné technické vymoženosti nepřináší. Je to takový startovní můstek k variantě RS, se kterou by měl přijít Kodiaq v příštím roce. Co bude mít pod kapotou je záhadou, ale asi přeplňovaný dvoulitr s výkonem 300 koní a pohon všech kol.
No a pak je tu menší Karoq. I ten dostane sportovnější verzi Sportline, která je především o stylingu či výbavě a po ní by se na trh mohla podívat také verze RS. Jenže tady to bude s pohonou jednotkou úplně jinak. Jak říká šéf vývoje Škoda, Christian Strube, chce dát modelu Karoq RS zelenou a zelenou i dostane pohonnou jednotku.
Pod kapotou by se mohla objevit elektrifikovaná verze motoru, což poukazuje na hybridní variantu. A proč ne, hybridní ústrojí už koncern má a když menší 1,4 TSI vymění za 2,0 TSI, bude z toho zajímavý stroj. Tím by se Škoda Karoq RS výrazněji odlišila od Atecy Cupra, která bude mít techniku z modelu Leon Cupra 300.