Článek
Kdo říká, že automobilky nemají smysl pro humor? Sice se navenek tváří seriózně, ale občas si pro radost postaví něco naprosto bláznivého a nesmyslného. BMW udělalo z velkého SUV luxusní pick-up, Renault postavil hot hatch s motorem místo zadních sedadel a Lamborghini zase z Huracánu udělalo terénní supersport. Samostatnou kapitolou jsou pak šílené dodávky.
Začal s tím v divokých 70. letech Ford, když do svého Transitu instaloval motor ze závoďáku GT40, vítěze legendárního vytrvalostního závodu Le Mans a do pozdějších verzí vrazil motor rovnou z monopostu Formule 1. Toho se později chytil i Renault, který na podvozek F1 posadil karoserii oblíbeného MPV Espace a vytvořil tak v podstatě čtyřmístnou formuli. Nyní se přidává i Hyundai se svým driftovacím MPV.
Základem se stala velká osobní dodávka H-1, která nabízí až osmimístné uspořádání sedadel. Inženýři sportovní divize N však místo nudného 2,5litrového turbodieselu pod jeho kapotu vmáčkli 400koňový twin-turbo 3,5 V6 a jeho výkon přesměrovali přes osmistupňový automat na zadní kola. Mezi ně pak vrazili poctivý samosvorný diferenciál a nazuli 19 palcové pneumatiky. Pak už jen stačilo najít osm odvážlivců...
Nebylo to vůbec těžké, nakonec si o klíčky museli střihnout, jinak by nejspíš došlo na rvačku – tak velký byl zájem o řízení driftovacího autobusu. Rychle se totiž ukázalo, že je s ním spousta zábavy a táhlých smyků s oblaky kouře od zadních gum se vážně nebojí. A sedm pasažérů to jistě ocenilo – Hyundai dokonce tvrdí, že v plném obsazení má perfektní rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 50 : 50.
Škoda, že je tenhle iMax N Drift Bus pouze showcarem. Určitě by se našlo dost zasloužilých otců/nadšených řidičů, kteří by po něm zatoužili. Rozvoz dětí do školy by už nikdy nebyl nudný, když byste si přímo před školou mohli střihnout vítězné smykovací kolečko. A z nudného táty v dodávce by byl najednou cool táta-drifter.