Hlavní obsah

Elektrická Škoda Enyaq iV dostala sportovnější vzhled

Foto: Škoda Auto
Aktualizováno

Rodina modelových variant elektrické novinky Škoda Enyaq iV se právě rozrostla o sportovněji laděnou verzi Sportline. Ta přináší sportovnější design exteriéru, atraktivnější prvky v interiéru a k tomu dynamičtější jízdní vlastnosti včetně pohonu zadních kol jako u pravého sporťáku. Žádnou divočinu ale nečekejte…

Článek

Nová elektrická Škoda Eynaq iV vypadá skvěle a se sportovním paketem Sportline vynikne ještě víc. Efekt je založený na černě lakovaných prvcích – jde konkrétně o leskle černý lem masky chladiče, lišty kolem bočních oken, střešní nosič, difuzor zadního nárazníku, nápis Škoda a plakety na pátých dveřích.

Verzi Sportline také poznáte podle odlišné výplně předního nárazníku a plaket Sportline na předních blatnících. Přidejte si k tomu velká 20“ (Vega) nebo 21“ (Betria) kola, a hlavně správně kontrastní lak karoserie a váš Enyaq iV Sportline bude vypadat prostě dokonale.

Foto: Škoda Auto

Úpravy exteriéru verze Sportline se nesou v leskle černém duchu

Enyaq iV ve verzi Sportline je dodáván vždy s Matrix LED světlomety, které díky preciznímu ovládání světelného toku z 24 diod v každém světle dokáží svítit dálkovými světly tak, aby neoslňovala další účastníky provozu. Když si pak ještě připlatíte za osvětlenou čelní masku Crystal Face, poznají váš Enyaq iV všichni ve zpětném zrcátku už z dálky.

Foto: Škoda Auto

Černý nápis „Škoda“ na zádi je jasným poznávacím znamením

Moderní koncepci kabiny Enyaqu iV skvěle doplňují nové prvky z výbavy Sportline – tříramenný sportovní volant, kryty pedálů s hliníkovým vzhledem, černé čalounění stropu, dekorační lišty s karbonovým vzhledem na přístrojové desce a ve výplni dveří, černý potah na přístrojové desce, který je vyroben ze syntetické kůže, zdobí šedé kontrastní švy.

Foto: Škoda Auto

Prostorný a vzdušný, přitom s nádechem sportovnosti

V hlavní roli jsou ale skvělá anatomická sedadla potažená mikrovláknem Suedia s šedým ozdobným prošíváním – známe je moc dobře i z jiných modelů, a proto vám můžeme potvrdit, že přinášejí skvělé držení těla v zatáčkách, a přitom spoustu pohodlí i na dlouhých cestách. Už jen kvůli nim bychom s chutí sáhli po výbavě Sportline…

Foto: Škoda Auto

Už jen kvůli těm úžasným sedačkám stojí Sportline za to

Ta však kromě upraveného vzhledu exteriéru a interiéru přináší skutečně dynamičtější jízdní vlastnosti. Součástí této výbavy je totiž také sportovní podvozek, který snižuje světlou výšku o 15 mm vpředu a 10 mm vzadu a přináší vyšší tuhost použitých pružin a tlumičů pro jistější průjezdy zatáček bez náklonů. Sportovní styl jízdy podporuje i nízké těžiště vozu dané v podlaze uloženým bateriovým setem a blesková odezva elektrického pohonu na pokyn pedálem plynu. Enyaq iV Sportline tak na silnici určitě nebude žádný lenoch.

Motorizace však nabízí stejné jako ostatní varianty Eynaq iV. To znamená základ s pohonem pouze zadních kol, motorem o výkonu 180 koní a 310 Nm. Baterie o kapacitě 62 kWh (použitelná kapacita 58 kWh) pak zajišťuje dojezd kolem 400 km. Výkonnější verze s pohonem zadních kol disponuje silou 204 koní, a díky baterii s kapacitou 82 kWh (použitelná 77 kWh) ujede na jedno nabití až 520 km. Nejvýkonnější verze, která doplní nabídku později v tomto roce, bude mít pohon všech čtyř kol díky dvojici elektromotorů (po jednom na každé nápravě) o celkovém výkonu 265 koní a 425 Nm, baterie o kapacitě 82 kWh umožní dojezd přes 500 km.

Ještě vám nemůžeme říci, jak nová Škoda Enyaq iV jezdí, protože jsme za jejím volantem seděli pouze v prototypové formě a od té doby se jistě ještě dost věcí změnilo. Přesto tušíme, že Enyaq iV nabídne příjemně dynamické svezení, které varianta Sportline podtrhne vyšší obratností a jistotou v zatáčkách. Ale většina zákazníků po Sportline nejspíš sáhne už jen kvůli povedenějšímu vzhledu a těm skvělým sedačkám – máte naše požehnání!

A pokud toužíte po ještě dynamičtějším vzhledu, počkejte si na chystaný Enyaq iV GT se splývavou zádí, jenž se představí v průběhu tohoto roku.

Související témata:
Načítám