Článek
Říkáte si, že „zase“ někdo našel ve staré kůlně po dědovi poklad? Ale kdeže… tuhle prácičku má pod palcem přímo Mazda. Má to jen jeden háček. Renovační program Mazdy zatím probíhá pouze doma v Japonsku, což by pro majitele ze Starého kontinentu mohlo představovat menší komplikaci. Jenže renesance starých modelů teď frčí: Porsche má Project Gold, Jaguar postavil (nejen) E-Type jako nový vůz z nově vyhotovených dílů, Nissan prodává už nějaký pátek nové díly na starý Skyline R32... A teď se přidala i Mazda se svým renovačním programem pro MX-5.
„Ozdravná kúra“ probíhá kde jinde než v továrně Mazdy v Hirošimě, a chlapci to evidentně berou „z gruntu“. Tato konkrétní MX-5 prý nebyla zrovna panensky zachovalá, a tak si speciálně proškolení technici dali záležet. Auto bylo kompletně rozebráno a znovu seskládáno, samotné rozebrání zabralo dva měsíce. Každičký díl byl zrenovován a ten, který se zachránit nepodařilo, byl vyměněn za oficiální náhradu.
Co se týká povrchových úprav, panely karoserie byly zbroušeny v podstatě „dohola“ a znova ručně přesprejovány, motor byl opětovně smontován píst po pístu, ventil po ventilu. Celá akce pak byla taky kompletně zdokumentována. Japonci jsou holt sentimentální. A nejlepší na tom je, že to nebyla pouze práce automobilky. Ruku k dílu přiložili taky fanoušci, členové klubů majitelů a specializovaní dodavatelé. Výsledek rozhodně stojí za to, stačí se podívat do galerie. A pro nadšence to znamená jediné – kultovní stará auta ještě nepatří do starého železa!
Jaguar s E-Typem, Nissan s R32, Porsche s 911 a teď i Mazda… Zdá se, že některé automobilky konečně dostaly rozum! Navzdory vyznavačům techno vychytávek všeho druhu se najde stále hodně staromilců, kteří na klasiku nedají dopustit. A co si budeme povídat, dnešním autům ta nefalšovaná a čistá zábava mnohdy chybí. Bravo, Mazdo!