Hlavní obsah

Spectre Type 10 – Zběsilé Mini s motorem VTEC

Foto: Spectre Performance Canada

Věřili byste, že tahle malá potvora se poměrem výkonu a hmotnosti vyrovná i ryzím sporťákům, jako je třeba BMW M2?

Renovovaná a následně upravená klasická auta, tzv. restomody, se poslední dobou těší ohromné oblibě. Všimla si toho i kanadská firma Spectre, která pod kapotu vozu Morris Mini nadělila 2,0l motor VTEC od Hondy.

Článek

Těžko říct, čím je kolébka ledního hokeje ve světě asi tak nejznámější, ale rozhodně to není Mekka tunerů – tady pravděpodobně vládnou Němci společně s Japonci. Spíš je známá vysokou životní úrovní, příjemnými lidmi a také se říká, že když necháte při odchodu do obchodu dům odemčený, najdete vše na svém původním místě.

Foto: Spectre Performance Canada

Šestistupňový manuál, slušný výkon, muší váha a agresivní geometrie – tady nejde o žádnou nákupní tašku

Je ale docela dobře možné, že se o Kanadě začne mluvit právě kvůli této malé raketě. Věřte, že raketa to opravdu je, protože se do karoserie vážící všeho všudy 800 kg šílenci z firmy Spectre rozhodli namontovat motor s označením K20, tedy 2,0l atmosférický čtyřválec VTEC od Hondy. Motor je tu vyladěn na 230 koní, což znamená velmi slušný poměr výkonu a hmotnosti 288 koní na tunu, tento stroj tak zhruba o dvacet koní na tunu překonává i takové BMW M2 Competition.

Tahle nakopnutá nákupní taška tedy lidově řečeno „docela pojede“, a tak tvůrci nepodcenili ani další technické záležitosti, motor je tedy propojen s šestistupňovou manuální převodovkou, která přes samosvorný diferenciál posílá výkon motoru na zadní kola. Všechna čtyři kola jako taková potom vypadají skoro nepatřičně, ale jsou to třídílné „liťáky“, a jsou navržena tak, aby pomáhala chladit brzdy. Spectre má i poměrně agresivní nastavení geometrie – pro co nejlepší grip, jak jinak.

Vzhledem k tomu, že místo zadních sedadel je teď motor, ztratilo tohle Mini trochu na praktičnosti, ale na druhou stranu s ním jistě bude neuvěřitelná zábava – a o tu jde až na prvním místě. V místech, kde kdysi bylo víko kufru, jsou teď otvory pro nový výfukový systém a mřížka pro odvod přebytečného tepla. Z podobného důvodu přibyl na levém boku ohromný otvor pro sání.

Tento „sportovní vůz s motorem uprostřed převlečený za Mini“, jak mu říkají jeho tvůrci, bude nepochybně neskutečně zábavný, ale každá legrace něco stojí. Podle firmy Spectre cena přestavby každého z pouhých deseti kusů Mini Spectre Type 10 bude vycházet v přepočtu na zhruba 3,9 milionu Kč, za což si už opravdu koupíte seriózní sportovní auto. Ovšem patrně ne s takovou dávkou stylu a bezprostřední zábavy, jako má tahle „nákupní taška“.

Načítám