Hlavní obsah

Speciální edice, které vypadají jako ten nejhorší tuning

Foto: Škoda Auto

Dát mezi další čtyři auta i Felicii Fun je možná troufalost, ale upřímně – koupili byste si ji tehdy? Za ty peníze?

Čas od času některá automobilka přispěchá se speciální edicí, které je všechno, jen ne speciální. Těžko říct, jestli za to mohou drogy, nedostatek kreativity nebo marná snaha být za každou cenu originální. Jedno jim ale upřít nelze, na věky se tyhle modely zapsaly do dějin automobilismu, jedno v jakém slova smyslu.

Článek

Ve Škodovce pracoval na tiskovém oddělení pán, který měl pro většinu lidí prazvláštní zálibu, sbíral totiž žárovky. V sérii Česko Slovensko má talent, vystupoval jedinec v přestrojení za hada, který sežral jednoho z porotců. A v Turecku je muzeum vlasů, které má šestnáct tisíc exponátů.

Všechny tyto tři lidské činnosti většinu z nás míjí, ale rozhodně nás umí zaujmout. A podobné je to i s pěti následujícími auty, o kterých se hodně mluvilo, které zaručeně vzbudí pozornost, ale za které by jen málokdo z nás zaplatil, aby si je mohl postavit k sobě do garáže.

Nissan Juke R

Namontovat vnitřnosti superrychlého GTR do malého crossoveru s pudinkovou karoserií (myšleno tvar i pevnost) muselo dát strašně moc práce. Narvat do něj šestiválec 3,8 l s výkonem 485 koní a pohon všech kol sice nedává vůbec žádný smysl, přesto se japonská automobilka rozhodla v roce 2011 vyrobit hned jednadvacet takových aut.

Foto: Nissan

Nissan přivezl ostrého Juka i do Prahy, a pár vybraných lidí si ho mohlo dokonce zkusit ve slalomu na parkovišti

No a protože se o tom tehdy hodně mluvilo (aby taky ne), tak před pěti lety udělala to samé i s jeho nástupcem, tentokrát měl Juke R dokonce 600 koní.

Cena? Okolo 15 milionů korun.

Škoda Felicia Fun

V roce 1996 se už Felicia vyráběla naplno, ale ve Škodovce si řekli, že by mohli oprášit volnočasový model, který udělali i na Favoritu, a tak vznikla Felicia Fun. Pick-up s unikátní vyklápěcí druhou řadou sedadel kopíroval techniku užitkové verze – a to včetně motoru a zesílené zadní nápravy, ale přidával k tomu interiér vyvedený ve žluté a nepřehlédnutelný bodykit.

Foto: Škoda Auto

V současné době si nadšenci vozí Felicie Fun z celé Evropy a dávají je dohromady

Zatímco Felicií vzniklo víc než 1,4 milionu, tak provedení Fun se prodalo kolem čtyř tisíc. Málokdo byl totiž ochotný utratit 340 900 Kč, když základní provedení stálo 214 900 Kč.

Ford Mustang McLaren M81

Tenhle Mustang nebyl hezký ani v základním provedení, ale tohle byl opravdický úlet. Křiklavý oranžový lak, vytažené blatníky a závodní zámky na kapotě. Dobře, mohlo to být ošklivé a pekelně rychlé, jenže pod kapotou byl přeplňovaný čtyřválec 2,3… Divíte se? Psal se rok 1973 a všichni ještě mluvili o ropné krizi, a tak se Ford bál nějak se prsit. Dál sice montoval i osmiválce, ale ty měly výkon zoufalých 120 koní!

Foto: Ford

Jestli si myslíte, že větší mrhání slavným jménem už být nemůže, počkejte si na další dvě auta...

Mustangu McLaren M81 s výkonem 180 koní se vyrobilo jen deset – včetně prototypu. Naštěstí.

Fiat Seicento Schumacher

Italové prostě nemohli odolat možnosti, propůjčit si jméno světového šampiona k označení nějakého svého vozu. Bohužel to ale udělali nešťastně, když použili mrzké Seicento, a snažili se nám k tomu dokonce vnutit pohádku, že první Schumacherovo auto byl Fiat 500.

Foto: Fiat

Schumacher tehdy natočil se Seicentem i reklamu. Musel...

Pozor, Seicento samo o sobě by nebylo ještě tak zlé, ale myslet si, že stačí použít výrazné lakování (žlutá, černá a dva druhy šedé), přidat sportovní nárazníky a nástavce prahů, namontovat 14palcová kola a celé to ozdobit hliníkovým štítkem s nápisem „Limited Edition“, tak to se prostě zmýlili.

Citroën C4 by Loeb

Představte si, že máte veleúspěšnou závodní stáj, do které sypete desítky milionů euro. Váš jezdec získá šest titulů mistra světa v řadě, a vám je tak jasné, že by byla kolosální chyba toho nevyužít. Postavíte tedy něco hodně speciálního. A tak vznikl Citroën C4 by Loeb!

Foto: Citroën

Citroën nikdy opravdu nevyužil svých úspěchů v rallye. Tenhle pokus bereme jako čisté pochybení

Teď by se hodilo napsat, že konstruktéři namontovali do auta 320koňový přeplňovaný dvoulitr, že použili pohon všech kol a auto zdobí agresivní bodykit připomínající rallyový speciál, ale stačí jediný pohled na fotku a je vám jasné, že tohle je kolosální propadák. Citroën C4 by Loeb je dál úplně obyčejnou předokolkou s mizernými sedačkami a podivným volantem s pevným středem. To, že má bílá kola, křídlo, pár samolepek včetně Loebova podpisu a štítek limitované edice v interiéru, bereme zkrátka jako výsměch nejen fanouškům, ale hlavně celému oddělení motorsportu včetně samotného Loeba.

Načítám