Článek
Proč vůbec tato „limitka“ vznikla? Americké zastoupení to vysvětluje tak, že je to pocta prvnímu rychlému kombi od Audi - RS2 Avant, které se začalo prodávat v roce 1994. Po celém světě se prodalo 4 900 kusů, ale na severoamerický trh se tento model nikdy oficiálně nedovážel.
Připomeňme, že s prvním RS (RennSport) modelem od Audi výrazně pomohlo Porsche - dodalo motor, podvozek a brzdy. Přeplňovaný dvacetiventilový pětiválec o objemu 2,2 litru ze sebe doloval 315 koní (232 kW) v 6500 otáčkách. Točivý moment měl hodnotu 440 newtonmetrů. Síla motoru se přenášela díky pohonu quattro s mezinápravovým diferenciálem Torsen na všechna čtyři kola.
Na „stovku“ RS2 Avant (tedy se ještě za písmeny RS nepsala mezera) akcelerovalo za 5,4 sekundy a jelo až 262 km/h (po deaktivaci omezovače na tradičních 250 km/h).
Dnes ceněný youngtimer nekoupíte pod 1,5 milionu korun a na trhu jich je v nabídce minimum. Celkem se vyrobilo již zmiňovaných 4 900 kusů, vždy v karosářské verzi kombi.
Zpátky do současnosti. Limitovaná edice s trochu krkolomným názvem Audi RS 6 Avant RS Tribute Edition bude k dostání výhradně v modrém laku Nogaro (standardní RS 6 Avant má 13 různých odstínů laku karoserie).
Další změnou proti běžnému provedení jsou černé detaily na masce nebo boční části prahů. Naopak kryty vnějších zpětných zrcátek jsou lakované v barvě karoserie. Standardem jsou 22" kola, za kterými prosvítají červeně lakované třmeny ocelových brzd.
Součástí je také Paket Executive, který zahrnuje head-up displej, vyhřívaná zadní sedadla nebo audio systém Bang & Olufsen.
Co vás asi zajímá nejvíce, je motor. Ten zůstal netknutý, takže je zde přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec s parametry 441 kW (600 koní) a 800 Nm. Znamená to 0-100 km/h za 3,6 sekundy a maximálních 305 km/h (po deaktivaci elektronického omezovače).
Jedinou změnou je výfukový systém, který přináší říznější zvuk, ale další koně už nepřidává. Ale nevadí to, 600 koní je tak jako tak neskutečná nálož.
V Česku stojí RS 6 Avant nejméně 3,1 milionu korun a zhruba tolik bude stát i popisovaná limitovaná edice, prodávaná výhradně v USA. Příliš to nevadí, protože i pro evropské trhy Audi nabízí podobně koncipované limitované edice svých RS modelů.