Článek
Roky výroby 1981, charakterní šestiválec 2,8 l s přímým vstřikováním a krásná šedá barva. Tohle Capri se musí líbit každému. Ale pozor, ono to není tak úplně obyčejné Capri… Ford ho vyrobil přímo pro ředitele společnosti Henryho Forda II, a jak už zaznělo, má pár úprav.
Patří mezi ně třístupňový automat a širší kožené sedačky. Při bližším zkoumání pak zjistíte, že ten lak je opravdu kvalitní a má hloubku, protože Ford nechal auto nalakovat několika vrstvami grafitové barvy navíc. V kolínské továrně se autu taky dostalo o poznání důkladnější výstupní kontroly, aby dědic Fordova impéria neskončil potupně u krajnice čekaje na odtah.
Henry Ford II tenhle zakázkový speciál využíval při svých pracovních cestách po Británii a s autem příležitostně jezdil až do roku 1983, kdy ho Ford prodal vedoucímu vývoje produktů Ronu Mellorovi. Ten s ním jezdil spíš o víkendech a po pár letech ho nadělil dalšímu kolegovi z Fordu, designérovi Alanu Jarmanovi.
Toto velmi zajímavé Capri 2,8i tak má na budících 68 958 mil (110 332 km), ale za posledních osmadvacet let jich přibylo jen 6 800. Je to jasně patrné ze servisních záznamů, takže vás asi nepřekvapí, že vůz má kompletní historii.
Na začátku letošního roku se auto dočkalo kompletní renovace, protože ho čekala aukce od Car & Classic, v níž mělo najít nového majitele. Odhadní cena se pohybovala mezi 25 000 a 35 000 GBP, což je 750 tisíc až 1 050 000 Kč. Vítězná nabídka měla nakonec hodnotu na spodní hranici odhadu, přesně 25 250 GBP (tedy oněch 750 tisíc Kč). Prodejce byl možná trochu zklamaný, ale nový majitel udělal dobrý nákup, když si vezmete, kdo v tom autě jezdil a že si ho nechal postavit na míru.