Článek
Magazín The Car Connection přinesl zprávu, podle níž je letopočet 2018 posledním rokem, kdy nabídne BMW dieselové motory do svých vozů prodávaných v USA. Zprvu přišla tato informace jako zcela definitivní a potvrzená mluvčím amerického BMW, nicméně podle pozdějšího vyjádření německé značky se o finálním zaříznutí dieselů zatím stále jedná. BMW prý monitoruje a sleduje preference zákazníků v USA, aby se mohlo patřičně rozhodnout.
Docela jisté každopádně je, že třeba před pár měsíci coby modelový ročník 2019 prezentovaná X5 čtvrté generace už diesel v USA nedostane. Zatímco při představení evropské verze vznětový šestiválec nechyběl, v USA se vše točilo jen kolem benzínového osmiválce a plug-in hybridu.
Motorizace xDrive45e má kombinovat přeplňovaný řadový šestiválec na benzín s elektromotorem o výkonu 110 koní. Výkon tedy vyleze na hodnotu 394 koní a točivý moment naroste až na 600 N.m. Krom toho zvládne hybrid na baterii nabitou ze zásuvky najet až 80 čistě elektrických kilometrů.
Právě plug-in hybridní vozidla (známá též pod zkratkou PHEV) mají v budoucnu v Americe nahradit naftové motory u BMW. Podobně už jednala například Toyota, což je shodou okolností první značka, která definitivně zařízla dieselové osobní vozy i na našem trhu.
Jenže i přes veškeré skandály s diesely spojené jim zůstává Evropa alespoň zatím věrná. O konci naftových motorů u BMW nebo dalších značek se zatím nemluví a tvoří tak nezanedbatelnou část prodejů. Zatím.