Hlavní obsah

Soumrak nafty pokračuje. BMW upustí od dieselů v USA

Foto: BMW

Vznětový řadový šestiválec pod kapotou řady 6

Je tomu přesně téměř tři roky, co vyšel na světlo světa skandál Volkswagenu týkající se podvodů při měření emisí. Už od samého začátku bylo jasné, že takzvaná aféra „Dieselgate“ bude mít globální dopad a skutečně se už třetím rokem nad naftovými osobními auty výrazně smráká. Asi nejvíc je nevole proti dieselům vidět za Velkou louží ve Spojených státech, kde přichází BMW se zajímavou informací.

Článek

Magazín The Car Connection přinesl zprávu, podle níž je letopočet 2018 posledním rokem, kdy nabídne BMW dieselové motory do svých vozů prodávaných v USA. Zprvu přišla tato informace jako zcela definitivní a potvrzená mluvčím amerického BMW, nicméně podle pozdějšího vyjádření německé značky se o finálním zaříznutí dieselů zatím stále jedná. BMW prý monitoruje a sleduje preference zákazníků v USA, aby se mohlo patřičně rozhodnout.

Docela jisté každopádně je, že třeba před pár měsíci coby modelový ročník 2019 prezentovaná X5 čtvrté generace už diesel v USA nedostane. Zatímco při představení evropské verze vznětový šestiválec nechyběl, v USA se vše točilo jen kolem benzínového osmiválce a plug-in hybridu.

Motorizace xDrive45e má kombinovat přeplňovaný řadový šestiválec na benzín s elektromotorem o výkonu 110 koní. Výkon tedy vyleze na hodnotu 394 koní a točivý moment naroste až na 600 N.m. Krom toho zvládne hybrid na baterii nabitou ze zásuvky najet až 80 čistě elektrických kilometrů.

Foto: BMW

BMW X5

Právě plug-in hybridní vozidla (známá též pod zkratkou PHEV) mají v budoucnu v Americe nahradit naftové motory u BMW. Podobně už jednala například Toyota, což je shodou okolností první značka, která definitivně zařízla dieselové osobní vozy i na našem trhu.

Jenže i přes veškeré skandály s diesely spojené jim zůstává Evropa alespoň zatím věrná. O konci naftových motorů u BMW nebo dalších značek se zatím nemluví a tvoří tak nezanedbatelnou část prodejů. Zatím.

Načítám