Článek
Před pár týdny jsme vám říkali, že si Ken Block udělal radost a pořídil si náhradu za svůj shořelý Ford. O ten přišel při jednom ze závodů, když havaroval a auto během několika sekund doslova pohltily plameny. Tehdy bylo štěstí, že Ken i se spolujezdcem stihli z auta utéct. Tak rychlé ty plameny byly. Chvíli se nic nedělo, ale Ken nevydrží jen tak sedět a přemýšlet nad tím, co se vlastně stalo. Zmobilizoval proto svůj tým a rozhodl se pořídit si nový, ale přesto klasický Escort Cosworth. Autu přidal hodně podařené polepy, absolvoval několik zkoušek, během kterých byla nastavena technika a těšil se, že si užije novou sezónu v plném nasazení.
No, ale vypadá to, že se spletl. Ovšem ne snad proto, že by znovu havaroval. Právě na toto téma po světě koluje spousta vtipů, protože je fakt, že Ken už rozbil, co mohl. Ale to je prostě motorsport a smát se někomu, kdo jede na maximum, snaží se si každý závod užít a ideálně i vyhrát, je hloupé. Ken se asi nejvíce těšil na americkou rallye s názvem 100 Acre Wood. Nejen, že je to jeho domácí podnik, ale trať tohoto závodu ho prý velmi baví. Právě na tento závod Ken se svým týmem auto pečlivě připravoval tak, aby eliminoval jakékoliv technické problémy. Jako kdyby to na sebe ale přivolal.
Už během třetí rychlostní zkoušky se totiž objevil velký problém na motoru, když z něj začal doslova stříkat olej, který vlivem rozpáleného prostředí začal rychle, a hlavně hodně kouřit. A když v roztočeném a rozpáleném motoru chybí olej, moc dlouho nevydrží. Po pár metrech tak doslova zaklepal naposledy a zcela vypověděl službu. Fakt je, že se tým Kena snažil situaci zachránit – na místě měl náhradní motor, ale nakonec se společně s jezdcem rozhodli z celého závodu odstoupit. Výměna by byla extrémně náročná a Ken by ztratil velkou spoustu času. Mechanici týmu nakonec rozhodli, že bude lepší, když rozbitý motor odvezou do dílen a zjistí, co se vlastně stalo a jak stejnému problému předejít u nového agregátu.
Na jednu stranu je fakt, že Ken vždy jede naplno a nic neřeší, ale tohle už je prostě smůla. Jak mu na jednu stranu vychází natáčení dokonalých videí, super jízdy třeba na Pikes Peak, nebo exhibice pro sponzory a fanoušky, profesionální svět rallye ho opravdu hodně trápí. O to víc ale Ken i se svým týmem zaslouží pochvalu za to, že se nevzdává, že se snaží jít dál. A taková houževnatost se hned tak nevidí. Problém by u něj mohl nastat snad jen v tom případě, pokud by mu došly peníze. Ale vzhledem k tomu, jakou službu poskytuje svému dvornímu sponzorovi, značce Monster, snad se to jen tak nestane.